Aion Bank błyskawicznie wdarł się do świadomości polskich klientów. Fintechowa wygoda i funkcjonalność oraz bankowe bezpieczeństwo okazały się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Do tego długa lista ciekawych produktów, jak automatyczne inwestowanie w fundusze ETF z Aion Globalne Inwestycje, konto oszczędnościowe z oprocentowaniem do 2% w skali roku, pożyczka online do 120.000 zł bez prowizji oraz korzystne kursy wymiany walut i to bez limitu. Miłym dodatkiem będzie też 30 zł premii lub zniżka na plan premium. Odnośniki do wszystkich wymienionych analiz znajdziecie w dzisiejszym artykule. Jednak myślą przewodnią do stworzenia niniejszego artykułu było stworzenie zestawu pytań i odpowiedzi w formie wygodnego FAQ/Q&A.
Co wiemy już o Aion Banku
Poniżej znajdziecie spis wszystkich artykułów na temat Aion Banku, które zostały opublikowane na naszym blogu. Jeśli więc nie poznaliście jeszcze tej platformy i jej usług – zapraszamy do lektury!
Sprawdź inne wpisy, dotyczące Aion Banku:
- Analiza usług Aion Banku – debiut na polskim rynku
- Pożyczka Aion Bank na kwotę do 120.000 zł z 0% prowizji oraz oprocentowanie stałe 6,7% – w pełni online
- Aion Globalne Inwestycje ETF, czyli pasywne inwestowanie w czasach, gdy lokaty są passe. Tanio, prosto i przejrzyście…
- Jak założyć konto w Aion Banku, czyli przejrzysta instrukcja krok po kroku + promocja dla czytelników bloga
- Aion Bank: 30 zł premii na start za założenie konta w darmowym planie Light
- Konto oszczędnościowe Aion Bank: wyższe oprocentowanie od 1 grudnia, czyli nawet 2% w skali roku!
Aion Bank – najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Z uwagi na ilość napływających pytań postanowiliśmy stworzyć FAQ, czyli zbiór odpowiedzi na najczęściej pojawiające się w komentarzach i wiadomościach. Mam nadzieję, że znajdziecie tutaj to, czego szukacie. Jeśli jednak jakieś wątpliwości nie zostały rozwiane – dajcie znać w komentarzu. Uzupełnimy listę.
Spis treści:
- Jak sprawdzić, czy kod rabatowy zadziałał?
- Czy przy otwieraniu konta w Aion Banku podpisywana jest umowa?
- Czy oprócz aplikacji mobilnej dostępna jest również wersja przeglądarkowa?
- Co stanie się w przypadku bankructwa Aion Banku?
- Czyli konta walutowe oraz konto główne, otwarte w Aion Banku, będą miały polski numer IBAN?
- Aplikacja nie przyjmuje kodu zniżkowego – co może być tego przyczyną?
- Czy fizyczna karta płatnicza wysyłana jest automatycznie na adres korespondencyjny?
- Pomimo wykorzystania kodu na darmową kartę fizyczną z mojego konta zniknęło 11,99 zł. Jak mam to rozumieć?
- Czy w Aion Bank znajdę konto dla użytkowników niepełnoletnich?
- Nie mogę doładować konta za pomocą karty mojego banku, dlaczego – jakie są tego przyczyny?
- Skorzystałem z kodu na 2 miesiące planu premium gratis. Z jakim wyprzedzeniem powinienem złożyć dyspozycję zmiany planu na niższy, żeby nie narazić się na dodatkową opłatę?
- Czy Aion Bank ma własny program partnerski dla swoich użytkowników?
- Co stanie się z oprocentowaniem konta oszczędnościowego po zmianie planu na niższy? Czy przed taką zmianą należy najpierw zamknąć konto oszczędnościowe, czy jego oprocentowanie zmieni się automatycznie bez konieczności wycofywania środków?
- Czy Aion Bank udostępnia możliwość płatności Blikiem lub planuje ją włączyć?
- Czy poszczególne usługi Aion Banku można włączać i wyłączać w dowolnej chwili – według chwilowych potrzeb (na przykład darmowe wypłaty z bankomatów tylko na 1 miesiąc)?
- Czy Aion Bank posiada placówki stacjonarne?
- Kiedy następuje kapitalizacja odsetek na koncie oszczędnościowym?
- Jak długo ważne będą kody promocyjne?
- W jaki sposób pobierana jest opłata za plany premium? Z konta głównego? Z konta oszczędnościowego? Czy można podłączyć do opłaty za subskrypcję kartę innego banku?
- Co stanie się w sytuacji, gdy na rachunku głównym lub podpiętej do płatności karcie zabraknie środków? Czy nastąpi automatyczne przeniesienie do darmowego planu? Co stanie się wtedy z odsetkami na koncie oszczędnościowym?
- Czy jeśli zdecyduje się na zamknięcie konta oszczędnościowego przed datą kapitalizacji odsetek, na rachunek główny trafi ich proporcjonalna do „przepracowanego” okresu kwota?
- „Przepraszamy, nie obsługujemy jeszcze Twojego języka” – co zrobić w przypadku wyświetlenia takiego komunikatu?
- Czy Aion Bank oferuje przelewy natychmiastowe lub planuje wprowadzić jakąkolwiek inną formę błyskawicznego przesyłania środków?
- Jak zamknąć konto w Aion Banku?
- Czy dział obsługi klienta kontaktuje się po polsku?
- Czy wymiana walut w Aion Banku obarczona jest dodatkową prowizją powyżej konkretnej kwoty?
- Czy kurs wymiany walut wzrasta w weekendy?
- Jak szybko środki trafiają na konto po zasileniu go kartą innego banku?
- W jakich godzinach Aion Bank księguje przelewy wychodzące i przychodzące?
- Czy Aion Bank będzie przesyłał PIT-8C tym, którzy skorzystali z funkcji Globalne Inwestycje i włożyli swoje środki w fundusze ETF?
- Czy istnieje możliwość zasilenia rachunku w Aion Banku przelewem EUR z innego banku/fintechu?
- Czy komornik może zająć środki na rachunku w Aion Banku?
- Przegapiłem moment wpisania kodu rabatowego. Czy mogę jeszcze z niego skorzystać po założeniu rachunku?
- Czy istnieje możliwość założenia wspólnego konta lub późniejszego dodania współwłaściciela do konta w Aion Banku?
- Czy zysk z konta oszczędnościowego będzie pomniejszony o tak zwany podatek Belki?
Skorzystaj z kodu JAKDOROBIC6
- Jak sprawdzić, czy kod rabatowy zadziałał?
Kod sprawdzany jest od razu po jego wpisaniu – w aplikacji pojawi się komunikat mówiący, że kod jest poprawny. W zależności od promocji, jej aktywacja może potrwać do kilku dni roboczych.
- Czy przy otwieraniu konta w Aion Banku podpisywana jest umowa?
Warunki prowadzenia rachunku oraz wszelkie załączniki otrzymacie drogą mailową tuż po założeniu konta. Podczas jego zakładania potwierdzacie również warunki umowy ramowej.
- Czy oprócz aplikacji mobilnej dostępna jest również wersja przeglądarkowa?
Konto w Aion Banku dostępne jest z poziomu aplikacji mobilnej na smartfonie (w taki sposób zakłada się konto). Jego późniejsza obsługa możliwa jest poprzez tę samą aplikację lub w bardziej „tradycyjny” sposób – za pomocą przeglądarki internetowej.
- Co stanie się w przypadku bankructwa Aion Banku?
Środki zdeponowane w Aion Banku podlegają ochronie belgijskiego odpowiednika Bankowego Funduszu Gwarancyjnego i są dzięki temu chronione do wartości: 100.000 euro dla środków na rachunkach osobistych i 20.000 euro w przypadku środków w instrumentach inwestycyjnych.
- Czy konta walutowe oraz konto główne, otwarte w Aion Banku, będą miały polski numer IBAN?
Wszystkie rachunki w złotówkach i walutach w obcych w Aion Banku mają polski numer IBAN.
- Aplikacja nie przyjmuje kodu zniżkowego – co może być tego przyczyną?
Część kodów może być jednorazowa (te dostępne na blogu JakDorobic.pl są jednak do użytku przez wielu użytkowników). Niektóre promocje mają też ograniczenie czasowe. Warto sprawdzić też, czy w kodzie nie pojawiła się drobna literówka.
- Czy fizyczna karta płatnicza wysyłana jest automatycznie na adres korespondencyjny?
Kartę fizyczną należy zamówić w aplikacji. Zrobicie to, przechodząc do zakładki Finanse i klikając Zamów kartę debetową.
- Pomimo wykorzystania kodu na darmową kartę fizyczną z mojego konta zniknęło 11,99 zł. Jak mam to rozumieć?
To normalne. Aion Bank zwróci tę kwotę na konto w ciągu 5 dni roboczych.
- Czy w Aion Bank znajdę konto dla użytkowników niepełnoletnich?
Nie, jak na razie w Aion Banku nie istnieje taki produkt.
- Nie mogę doładować konta za pomocą karty mojego banku, dlaczego – jakie są tego przyczyny?
Problem może leżeć po stronie wydawcy karty (domyślnie – banku) lub samego operatora.
- Skorzystałem z kodu na 2 miesiące planu premium gratis. Z jakim wyprzedzeniem powinienem złożyć dyspozycję zmiany planu na niższy, żeby nie narazić się na dodatkową opłatę?
Zmiana pakietu na niższy lub rezygnacja z pakietu odbywa się z 30-dniowym okresem wypowiedzenia. Dla przykładu, jeśli mamy 2-miesięczny okres promocji na plan All-Inclusive i założyliśmy konto 5 września 2021 roku, to żeby nie płacić za wybrany plan od listopada, należy zmienić plan/ wypowiedzieć umowę najpóźniej ostatniego dnia września.
- Czy Aion Bank ma własny program partnerski dla swoich użytkowników?
Aion Bank nie prowadzi obecnie programu poleceń.
- Co stanie się z oprocentowaniem konta oszczędnościowego po zmianie planu na niższy? Czy przed taką zmianą należy najpierw zamknąć konto oszczędnościowe, czy jego oprocentowanie zmieni się automatycznie bez konieczności wycofywania środków?
Konto automatycznie zmieni oprocentowanie w chwili zmiany planu.
- Czy Aion Bank udostępnia możliwość płatności Blikiem lub planuje ją włączyć?
Póki co BLIK nie jest dostępny w aplikacji Aion Banku. Bank pozwala jednak na podpięcie kart płatniczych do aplikacji Google/Apple Pay, co umożliwia płatności telefonem.
- Czy poszczególne usługi Aion Banku można włączać i wyłączać w dowolnej chwili – według chwilowych potrzeb (na przykład darmowe wypłaty z bankomatów tylko na 1 miesiąc)?
Tak, poszczególne usługi można włączać i wyłączać co miesiąc.
- Czy Aion Bank posiada placówki stacjonarne?
Nie, wszystkie sprawy załatwicie online. Jeśli potrzebujecie skonsultować problem z doradcą, możecie poprosić o kontakt za pośrednictwem formularza.
- Kiedy następuje kapitalizacja odsetek na koncie oszczędnościowym?
Odsetki naliczane są co miesiąc, licząc od dnia założenia konta oszczędnościowego. Jeśli założyliście konto 5 listopada, kapitalizacja będzie następowała 5. dnia każdego miesiąca.
- Jak długo ważne będą kody promocyjne?
Kody promocyjne są ważne do 31.12.2021 i zostaną automatycznie wydłużone do 31.12.2022 r.
Opłata za plan może być pobierana z rachunku głównego Aion Banku lub za pomocą karty wydanej przez inną instytucję – jak w przypadku innych subskrypcji.
- Co stanie się w sytuacji, gdy na rachunku głównym lub podpiętej do płatności karcie zabraknie środków? Czy nastąpi automatyczne przeniesienie do darmowego planu? Co stanie się wtedy z odsetkami na koncie oszczędnościowym?
Podobnie jak w innych bankach, w takiej sytuacji nie będzie można dokonywać płatności kartą – natomiast nie następuje natychmiastowa blokada innych usług.
- Czy jeśli zdecyduje się na zamknięcie konta oszczędnościowego przed datą kapitalizacji odsetek, na rachunek główny trafi ich proporcjonalna do „przepracowanego” okresu kwota?
Tak, kapitalizacja zostanie wykonana wtedy w chwili zamknięcia konta.
22. „Przepraszamy, nie obsługujemy jeszcze Twojego języka” – co zrobić w przypadku wyświetlenia takiego komunikatu?
Po pojawieniu się takiego komunikatu należy sprawdzić, czy pobrana została właściwa dla naszego kraju aplikacja. Google Play może zasugerować anglojęzyczne oprogramowanie, jeśli językiem telefonu jest język inny niż polski.
23. Czy Aion Bank oferuje przelewy natychmiastowe lub planuje wprowadzić jakąkolwiek inną formę błyskawicznego przesyłania środków?
Aion Bank planuje wprowadzić przelewy Express Elixir oraz usługę płatności BLIK.
24. Jak zamknąć konto w Aion Banku?
Gdy zechcecie zamknąć swoje konto w Aion Banku, niezależnie od wybranego planu, możecie rozwiązać swoją umowę z miesięcznym okresem wypowiedzenia bez żadnych opłat. W tym celu wystarczy skontaktować się z konsultantem za pomocą czatu online w aplikacji lub bankowości internetowej. Wcześniej należy jednak zamknąć wszystkie dodatkowe produkty, zablokować i usunąć aktywne karty oraz uregulować ewentualne opłaty.
25. Czy dział obsługi klienta kontaktuje się po polsku?
Tak, na czacie wewnątrz aplikacji (lub w wersji przeglądarkowej) porozmawiacie z konsultantem/ką po polsku.
26. Czy wymiana walut w Aion Banku obarczona jest dodatkową prowizją powyżej konkretnej kwoty?
Nie, wysokość wymienianej kwoty nie ma znaczenia.
27. Czy kurs wymiany walut wzrasta w weekendy?
W przeciwieństwie do wielu konkurentów – kurs wymiany w Aion Banku nie wzrasta w weekendy. 🙂
28. Jak szybko środki trafiają na konto po zasileniu go kartą innego banku?
Środki trafią na rachunek od razu po zasileniu.
29. W jakich godzinach Aion Bank księguje przelewy wychodzące i przychodzące?
Przelewy wychodzące księgowane są o: 9:10, 13:10 i 15:10.
Przychodzące księgują się z kolei o: 10:30, 14:30, 16:30.
30. Czy Aion Bank będzie przesyłał PIT-8C tym, którzy skorzystali z funkcji Globalne Inwestycje i włożyli swoje środki w fundusze ETF?
Tak, zostanie dostarczony PIT-8c.
31. Czy istnieje możliwość zasilenia rachunku w Aion Banku przelewem EUR z innego banku/fintechu?
Jest taka możliwość.
32. Czy komornik może zająć środki na rachunku w Aion Banku?
Tak, może. To normalne konto bankowe prowadzone w polskim oddziale banku.
33. Przegapiłem moment wpisania kodu rabatowego. Czy mogę jeszcze z niego skorzystać po założeniu rachunku?
Niestety, ze względu na bezpieczeństwo danych i procesu otwierania nowego konta nie ma takiej możliwości. Wiele promocji Aion Banku kierowanych jest również do osób, które mają już konto. Więcej informacji znajdziecie tutaj.
34. Czy istnieje możliwość założenia wspólnego konta lub późniejszego dodania współwłaściciela do konta w Aion Banku?
Aion Bank nie wyklucza takiej opcji w przyszłości. Na obecną chwilę nie ma jednak takiej możliwości.
35. Czy zysk z konta oszczędnościowego będzie pomniejszony o tak zwany podatek Belki?
Tak, zyski kapitałowe będą pomniejszone o należny podatek. Aion Bank działa w Polsce i musi przestrzegać prawa – zupełnie, jak inne banki.
Skorzystaj z kodu JAKDOROBIC2
czy jak utworzę konto walutowe w Euro z polskim IBANem…i przeleję na nie z konta niemieckiego np 100 euro…to po przelewie będzie na nim 100 euro czy aion przewalutuje je na złotówki a następnie znów na euro?
Będzie 100 euro.
Ok, super dużo pytań i na każde jest odpowiedź. Ale przypuszczam, że jeszcze jedno pytanie tam mogło by się znaleźć. Jest to pytanie związane z moim problemem. Dlaczego bank odmawia otwarcia rachunku klientom którzy nigdy wcześniej jeszcze tam nie posiadali rachunku? Pisałam nawet drogą mailową do obsługi klienta i odpowiedzieli, że nie mogą mi powiedzieć co jest przyczyną odmowy. Nie rozumiem tej odmowy oraz ich odpowiedzi, ponieważ nie wnioskuję o pożyczkę czy jakiś kredyt tylko o otwarcie rachunku. Wydaje mi się, że każda potencjalną fizyczna osoba ma prawo otworzyć rachunek, chociaż by tylko po to by sobie istniał, a przynajmniej powinna otrzymać konkretną odpowiedź odmowy otwarcia rachunku. Myślę, że jest jeszcze kilka osób która ma taki sam problem i chętnie by się dowiedziała czemu tak się dzieje, od jakiegoś specjalisty bądź kogoś kto jednak w odpowiedzi otrzymał konkretny powód odmowy. Pozdrawiam serdecznie
Aion wprowadza opłaty 19,99zł miesięcznie za plan Light. W związku z tym chcę u nich zamknąć konto. Z niewiadomych przyczyn aplikacja przestała działać i nie mogę tego zrobić z poziomu chatu. Napisałem więc do supportu mailowo, że nie wyrażam zgody na nowe warunki umowy, co powinno być równoznaczne z zamknięciem konta. To im jednak nie wystarczy. Chcą ode mnie kopii obydwu stron dowodu (mam im wysłać zwykłym mailem!), kopii opłaty za jakikolwiek rachunek za media, gaz, prąd itp. oraz kilku innych rzeczy. Czy sam brak zgody na nowe warunki umowy nie zamyka sprawy? Co mam zrobić w sytuacji, kiedy nie chcą mi zamknąć konta, a nie mam dostępu do aplikacji? UOKiK twierdzi, że mój brak zgody na nowe warunki powinien wystarczyć, ale czy na pewno i na jakiej podstawie bank tego braku zgody nie respektuje? Żałuję, że w ogóle tam założyłem konto. Miało być bezproblemowo i łatwo, a wkopałeś mnie na minę drogi Kolego polecając ich usługi. Aplikacja działała tylko do momentu założenia konta i przesłania im danych. Potem zdechła. Reinstalacja nic nie zmienia.
Może spróbuj zainstalować apkę na innym telefonie, skoro z tym są problemy.
Chciałabym podzielić się swoimi doświadczeniami z Aion bankiem, który na razie niestety stanowczo odradzam, szczególnie osobom, które zachęciła oferta nie tylko oszczędnościowa, ale również atrakcyjne warunki korzystania z karty walutowej. Konto założyłam w połowie marca, przed planowanym wyjazdem zagranicznym. Po paru dniach doszła karta walutowa, została aktywowana podczas transakcji w Polsce i wszystko było bezproblemowe. Schody zaczęły się po wyjeździe za granicę – płatność została odrzucona, mimo środków na koncie. Ok, nie sprawdziłam limitów, wiec być może to moja wina. Ku mojemu zaskoczeniu, to nie był jedyny problem. Karta została ZAWIESZONA przez bank i nie można z niej korzystać. Tu zaczynaja się schody. Jedynym sposobem na odwieszenie karty (nigdzie nie ma informacji, dlaczego w zasadzie karta została zawieszona) – jest kontakt z centrum pomocy. Kontakt jest faktycznie szybki (czat) i tu plusy się kończą. Na prośbę o odwieszenie karty, Pani odpisuje, ze zgłosi prośbę do oddziału banku. Na pytanie jak długo potrwa odwieszenie, ponieważ potrzebuje pilnego dostępu do karty – Pani odpowiada, ze nie jest w stanie powiedzieć (!!!) i ze dostanę w tej sprawie maila. Na moje pytanie, dlaczego karta została zawieszona, Pani odpowiada „automatyczny system bezpieczeństwa”. Na moje pytanie, z jakiego powodu i jak można uniknąć takich problemów w przyszłości, skoro nie ma nigdzie informacji o tym, ze taka sytuacja może mieć miejsce i w jakich przypadkach, Pani odpowiedziała „ System blokuje kartę jak wykrywa płatność której nie uznaje za bezpieczną. Poinformujemy mailowo jak karta będzie aktywna.”. Na tym kończy się pomoc Centrum pomocy, od 3 dni mam całkowicie zablokowana kartę będąc za granica, gdzie karta Aion miała być moim głównym sposobem płatności. Jakakolwiek informacja ze strony banku – brak. Gdyby nie fakt, ze „rezerwowo” zabrałam kartę z polskiego banku (co generuje niepotrzebne koszta spreadu i opłat), miałabym ogromny problem. Jeżeli planujecie skorzystać z karty wielowalutowej Aion banku w podróży – Odradzam.
Procedury bezpieczeństwa to norma w każdym banku i fintechu. Również normą powinno być zabezpieczenie co najmniej dwóch form płatniczych podczas wyjazdu zagranicznego. Przykładowo dodatkowo polecam kartę Revolut oraz kartę polskiego banku, który stosuje przewalutowania po kursach Mastercarda lub po kursach międzybankowych.
Można mieć nawet 5 kart tylko to się mija z celem. Na koncie Aion trzymam oszczędności, wiec za granica jest mi po prostu wygodnie przelewać środki między kontami Aion i płacić ich kartaą. Niestety właśnie mnie spotkał to samo – czyli blokada karty. A wcześniej, rozwniez ze względów bezpieczeństwa bank nie wykonał przelewu. Łaskawie po 3 dniach odpowiedzieli ze przelew już wykonać mogę. W nosie mam bank który nie pozwala mi korzystać z moich własnych pieniędzy i reaguje na zgłoszony problem po 3 dniach zostawiajac mnie na lodzie. Po powrocie do domu zamykam konto – o ile oczywiście środki da się z niego najpierw przelać. „Normalne” banki reagują na ew problemy błyskawicznie i można się z jimi normalnie porozumieć za pomocą rozmowy a jie chatu gdzie pani jak zdarta płyta odpowiada ze przesłała maila do centrali. I w dupie ma ze przelew musi dojść do adresata jutro, nie jej problem przecież ze nie dojdzie.