Krótkoterminowy Auto Assistance na Polskę i Europę, czyli podróżujesz bez obaw o awarię, wypadek czy kradzież [+10% zniżki dla czytelników bloga]

Każdy posiadacz auta musi co roku wykupić obowiązkowe ubezpieczenie OC. Właściciele nowszych samochodów mogą przy okazji dobrać nieobowiązkowe autocasco, a praktycznie wszyscy mają możliwość dokupienia pakietu assistance.

Z badań rynku wynika, że około 40% Polaków decyduje się na to ostatnie rozwiązanie. Zupełnie nas to nie dziwi: za stosunkowo niewielką kwotę (zazwyczaj kilkadziesiąt złotych rocznie) można zabezpieczyć się na wypadek np. awarii auta czy kradzieży. Po co Wam taki pakiet? Oto pierwszy z brzegu przykład: rozładowany akumulator zimą. Jeśli posiadacie odpowiedni assistance, nie musicie wzywać płatnej pomocy drogowej, tylko dzwonicie do ubezpieczyciela i to on organizuje opłaconą z Waszej polisy pomoc.

Naszym zdaniem assistance jest po prostu niezbędny podczas każdej podróży, czy to bliskiej, czy dalekiej. Czy kiedykolwiek sprawdzaliście koszt holowania auta? No właśnie. Nie jest to tanie. A co, jeśli Wasze auto odmówi współpracy akurat na autostradzie, z dala od domu, znajomych i warsztatu? Nie macie wyboru, laweta będzie niezbędna. Ale albo za nią płacicie niemałe pieniądze z własnej kieszeni, albo macie zagwarantowane holowanie w ramach wcześniej wykupionego assistance. 

Jeśli z jakiegoś powodu nie zakupiliście assistance razem z OC, to mamy dla Was świetną wiadomość: przez stronę bezpieczny.pl możecie wykupić krótkoterminowe ubezpieczenie pomocy w podróży. Wyjeżdżacie na tydzień? Wykupujecie pakiet na tydzień. I co najlepsze: możecie nabyć go w wariancie na Polskę lub całą Europę!

Ponieważ dobrych wiadomości nigdy za wiele, dorzucimy jeszcze jedną: zniżkę 10% dla czytelników naszego bloga.

Ubezpieczenie auto assistance — co to i czy warto to mieć?

Pakiet assistance jest potocznie nazywany ubezpieczeniem pomocy drogowej i nie jest obowiązkowy. Część osób, która sugeruje się tylko wysokością składki i chce płacić jak najmniej, nie decyduje się na jego zakup. I niestety później bardzo często tego żałują.

Z doświadczenia wiemy, że kto raz przeżyje horror awarii auta w czasie podróży, już nigdy więcej nie ruszy się dalej bez polisy assistance.

Od czego chroni standardowy assistance?

Każdy ubezpieczyciel ma inny zakres polisy. Co więcej, u każdego ubezpieczyciela znajdziecie zazwyczaj co najmniej 2-3 warianty do wyboru. Są polisy tylko na Polskę, a są takie, które obowiązują także w Europie. 

Takie ubezpieczenie zazwyczaj obejmuje:

  1. Pomoc na wypadek awarii auta. Czyli holowanie do domu lub do najbliższego warsztatu, naprawa na miejscu zdarzenia, zorganizowanie transportu dla pasażerów, zapewnienie im noclegów i/lub auta zastępczego, pomoc w uruchomieniu auta w przypadku rozładowania akumulatora, pomoc w wymianie przebitej opony, pomoc w przypadku zepsucia/zatrzaśnięcia kluczy, wymiana żarówki (wbrew pozorom w części aut to wcale nie jest proste).
  2. Pomoc na wypadek wypadku. Może to być holowanie, naprawa, noclegi, transport pasażerów, samochód zastępczy.
  3. Pomoc na wypadek kradzieży. Tak samo, jak zostało to opisane powyżej. 
  4. Dostarczenie paliwa lub pomoc w przypadku jego zamarznięcia. Suwałki i okolice lubią mieć tę opcję w pakiecie 🙂 Coraz częściej w polisach znajdzie się także pomoc w przypadku rozładowania baterii w autach elektrycznych.

Na co zwrócić szczególną uwagę, kupując pakiet assistance?

Po pierwsze, pamiętajcie, że assistance to nie to samo, co autocasco. Znamy przypadki, gdy nabywca polisy assistance myślał, że w razie rozbicia auta czy jego kradzieży dostanie z tej polisy zwrot wartości samochodu. Nie, nie, nie — to nie wchodzi w zakres ubezpieczenia. Osoby, które chcą się zabezpieczyć przed trwałą utratą pojazdu, muszą wykupić (o ile to możliwe z uwagi na wiek auta) polisę AC.

Po drugie, uważnie sprawdzajcie warunki polisy. Jakie? 

  • Sumę ubezpieczenia. Za chwilę opowiemy o niej szerzej.
  • Limity holowania, ponieważ to o to najbardziej chodzi w polisie. Wiecie, jakie są bardzo częste ograniczenia ubezpieczeń pomocy drogowej? To, że holowanie może być zapewnione z polisy pod warunkiem, że zdarzenie (awaria, kradzież, wypadek) nastąpiło w określonej odległości od domu. Najczęściej jest to minimum 20-50 km, a więc sporo. Wyobraźcie sobie: jedziecie pewni, że macie dobry assistance i 40 km od domu psuje Wam się auto. Dzwonicie do ubezpieczyciela, żeby zamówił lawetę, a tam słyszycie: przepraszamy, jesteście za blisko domu, radźcie sobie sami.
  • Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, czyli sytuacje, w których Wasza polisa nie zadziała. Znajdziecie je w OWU.

Krótkoterminowy Assistance w podróży od Generali — wszystko, co musicie wiedzieć o tym ubezpieczeniu

Podstawowe informacje o Assistance podróżnym Generali

Co można ubezpieczyć: tylko auta osobowe, zarejestrowane w Polsce z ważnym przeglądem technicznym.

Okres, na jaki możecie wykupić Assistance w podróży od Generali: 7,15,30 dni lub 1 rok.

Dostępne okresy ochrony Assistance od Generali

Terytorium: tylko Polska lub Polska i Europa.

Assistance od Generali – na jakim obszarze obowiązuje ochrona?

Wiek pojazdu: do 15 lat lub powyżej 15 lat. Czyli można ubezpieczyć wszystkie pojazdy.

Wiek pojazdu – istotny parametr każdej umowy

3 pakiety: Podstawowy, Komfort i Prestiż.  Podstawowy jest dla aut powyżej 15 lat, Komfort dla wszystkich, a Prestiż dla młodszych niż 15 lat.

W jakim czasie trzeba zgłosić szkodę: do 12 godzin od zaistnienia zdarzenia.

Ile kosztuje pakiet Assistance podróżny od Generali?

To zależy od wszystkich wyżej wymienionych parametrów. Przedstawimy ceny w formie wygodnej tabeli. Cena uwzględnia zniżkę 10% dla czytelników naszego bloga. 

Ile kosztuje pakiet Assistance Generali na Polskę?

 Wiek<15 latWiek>15 lat
7 dni15 dni30 dni1 rok7 dni15 dni30 dni1 rok
Pakiet Podstawowy    32 zł36 zł48 zł73 zł
Pakiet Komfort70 zł75 zł107 zł249 zł70 zł75 zł107 zł249 zł
Pakiet Prestiż101 zł111 zł157 zł370 zł    

Ile kosztuje pakiet Assistance Generali na Polskę i Europę?

 Wiek<15 latWiek>15 lat
7 dni15 dni30 dni1 rok7 dni15 dni30 dni1 rok
Pakiet Podstawowy    40 zł48 zł64 zł89 zł
Pakiet Komfort98 zł115 zł157 zł370 zł98 zł115 zł157 zł370 zł
Pakiet Prestiż133 zł162 zł209 zł587 zł    

Suma ubezpieczenia w Assistance Generali

Pochylmy się na dłuższą chwilę nad pojęciem sumy ubezpieczenia. Pewnie każdy z Was o niej słyszał i najprawdopodobniej większość osób wie, że im suma jest wyższa, tym lepiej. To prawda.

Suma ubezpieczenia określa maksymalną odpowiedzialność firmy ubezpieczeniowej za jedno zdarzenie. Czyli jeśli suma wynosi 1000 zł, a holowanie kosztuje 1300 zł, to ubezpieczyciel zapłaci maksymalnie 1000 zł, resztę musicie pokryć z własnej kieszeni. 

Suma ubezpieczenia w Generali zależy od wybranego pakietu:

  • Assistance Podstawowy: 5.000 zł
  • Assistance Komfort: 10.000 zł
  • Assistance Prestiż: 20.000 zł

Co stanie się z ubezpieczeniem po wyczerpaniu sumy ubezpieczenia?

W momencie wyczerpania sumy ubezpieczenia ochrona ubezpieczeniowa przestaje obowiązywać.

Przed czym chroni krótkoterminowy Assistance w podróży od Generali

Najogólniej można przyjąć, że pakiet Podstawowy zabezpieczy Was tylko na wypadek kradzieży lub wypadku, natomiast droższy pakiet Assistance Komfort i Prestiż obowiązuje przy wszystkich zdarzeniach, czyli awarii, kradzieży i wypadku.

Dostępne pakiety Assistance

Najważniejsze informacje o Assistance Generali z OWU:

  1. Holowanie pojazdu w przypadku awarii/wypadku. 
  • Wypadek: obowiązuje limit kilometrów. W przypadku stłuczki w Polsce nie ma limitu km, a poza Polską jest to 250/500/nielimitowane km. Holowanie do miejsca wskazanego przez osobę ubezpieczoną w ramach przysługującego limitu km.
  • Awaria: holowanie odbywa się do najbliższego warsztatu w ramach przysługującego limitu km. Od razu dodajmy, że awaria musi mieć miejsce co najmniej 15 km od miejsca zamieszkania, inaczej holowanie się nie należy. W podstawowym pakiecie dla najstarszych aut nie ma żadnego limitu km. W pozostałych pakietach jest to max. 300 km i 500 km, zarówno w Polsce, jak i w Europie.
  1. Transport kierowcy i pasażerów. Tylko do miejsca holowania auta.
  2. Zakwaterowanie. W przypadku naprawy holowanego auta lub jego kradzieży. Nie cieszcie się na wypasione darmowe noclegi, standard to max. 3 gwiazdki. Nocleg przysługuje w przypadku, gdy awaria/wypadek/kradzież miały miejsce co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania. Przysługuje na 3 lub 5 dób, w pakiecie Podstawowym go nie ma.
  3. Auto zastępcze. Możecie je otrzymać, jeśli skorzystaliście z holowania, a naprawa potrwa więcej niż 24 H lub nie da się naprawić auta. Samochód zastępczy powinien odpowiadać klasie ubezpieczonego auta, jednak nie będzie to segment wyższy niż D.
  4. Pomoc tłumacza. Może okazać się przydatna za granicą.
  5. Naprawa na miejscu: wymiana koła, żarówki, dostarczenie paliwa, uruchomienie w przypadku awarii akumulatora. Naprawa nie pokrywa kosztów części czy np. dostarczonego paliwa — za to musicie zapłacić z własnej kieszeni.

Jeszcze ważne słówko o awariach. Wasze auto miało awarię, zgłaszaliście ją do Generali celem skorzystania z Assistance, ale nie usunęliście jej przyczyny. Jeśli za jakiś czas ponownie wystąpi awaria, z tego samego powodu (np. powtórnie rozładowany akumulator) to nie możecie ponownie skorzystać z pomocy ubezpieczyciela.

Jak kupić krótkoterminowe Auto Assistance od Generali ze zniżką 10%?

Zakup polisy przebiega w tak prosty i intuicyjny sposób, że nie mamy za bardzo o czym się rozpisywać 🙂 Cały proces przebiega w pełni on-line. Gotową polisę otrzymujecie na maila, skąd możecie ją pobrać i wydrukować lub zapisać w telefonie. 

  1. Wchodzisz na dedykowaną stronę Generali z promocją 10% dla czytelników naszego bloga i klikasz Kup teraz.

Assistance Generali – jak kupić?
  1. Następnie dopasowujesz ofertę do swoich potrzeb.
  2. Upewniasz się, że na dole strony wpisany jest kod promocyjny 02346, który uprawni Cię do odebrania 10% zniżki na ubezpieczenie Generali.

Auto Assistance Generali – użyj kodu zniżkowego!
  1. Wybierasz pakiet Assistance.
  2. Uzupełniasz wymagane dane: e-mail, dane osobowe, adres zamieszkania (to od tego adresu będzie liczona karencja na kilometry w razie np. awarii), datę rozpoczęcia ubezpieczenia (start polisy maksymalnie 30 dni od momentu zakupu ubezpieczenia) oraz dane auta: marka, rok produkcji, rodzaj paliwa, pojemność, liczbę drzwi, model i nr rejestracyjny.
  3. Ostatni krok to zatwierdzenie wszystkich wymaganych zgód i dokonanie płatności składki online za pośrednictwem PayU (na przykład kartą, BLIKIEM albo szybkim przelewem).
  4. Polisę otrzymasz na maila. Masz do niej dostęp także po zalogowaniu na konto na stronie www.bezpieczny.pl


Jak zgłosić szkodę w Generali?

Szkodę Assistance możecie zgłosić telefonicznie na infolinii Generali pod numerem 913 913 913. Jest ona czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Po połączeniu na klawiaturze należy wybrać odpowiednio ciąg cyfr: 1 1 2.

Szczegóły krótkoterminowego Assistance na wakacje od Generali znajdziecie w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia i karcie produktu.

Sprawdź też nasze inne analizy ubezpieczeń!

JAKDOROBIC.PL
W ŚWIETLE SOCIAL MEDIÓW


10

lat
na rynku

25

tysięcy
polubień

7

tysięcy członków
grupy

2.5

tysięcy
artykułów