Każdy posiadacz auta musi co roku wykupić obowiązkowe ubezpieczenie OC. Właściciele nowszych samochodów mogą przy okazji dobrać nieobowiązkowe autocasco, a praktycznie wszyscy mają możliwość dokupienia pakietu assistance.
Z badań rynku wynika, że około 40% Polaków decyduje się na to ostatnie rozwiązanie. Zupełnie nas to nie dziwi: za stosunkowo niewielką kwotę (zazwyczaj kilkadziesiąt złotych rocznie) można zabezpieczyć się na wypadek np. awarii auta czy kradzieży. Po co Wam taki pakiet? Oto pierwszy z brzegu przykład: rozładowany akumulator zimą. Jeśli posiadacie odpowiedni assistance, nie musicie wzywać płatnej pomocy drogowej, tylko dzwonicie do ubezpieczyciela i to on organizuje opłaconą z Waszej polisy pomoc.
Naszym zdaniem assistance jest po prostu niezbędny podczas każdej podróży, czy to bliskiej, czy dalekiej. Czy kiedykolwiek sprawdzaliście koszt holowania auta? No właśnie. Nie jest to tanie. A co, jeśli Wasze auto odmówi współpracy akurat na autostradzie, z dala od domu, znajomych i warsztatu? Nie macie wyboru, laweta będzie niezbędna. Ale albo za nią płacicie niemałe pieniądze z własnej kieszeni, albo macie zagwarantowane holowanie w ramach wcześniej wykupionego assistance.
Jeśli z jakiegoś powodu nie zakupiliście assistance razem z OC, to mamy dla Was świetną wiadomość: przez stronę bezpieczny.pl możecie wykupić krótkoterminowe ubezpieczenie pomocy w podróży. Wyjeżdżacie na tydzień? Wykupujecie pakiet na tydzień. I co najlepsze: możecie nabyć go w wariancie na Polskę lub całą Europę!
Ponieważ dobrych wiadomości nigdy za wiele, dorzucimy jeszcze jedną: zniżkę 10% dla czytelników naszego bloga.
Ubezpieczenie auto assistance — co to i czy warto to mieć?
Pakiet assistance jest potocznie nazywany ubezpieczeniem pomocy drogowej i nie jest obowiązkowy. Część osób, która sugeruje się tylko wysokością składki i chce płacić jak najmniej, nie decyduje się na jego zakup. I niestety później bardzo często tego żałują.
Z doświadczenia wiemy, że kto raz przeżyje horror awarii auta w czasie podróży, już nigdy więcej nie ruszy się dalej bez polisy assistance.
Od czego chroni standardowy assistance?
Każdy ubezpieczyciel ma inny zakres polisy. Co więcej, u każdego ubezpieczyciela znajdziecie zazwyczaj co najmniej 2-3 warianty do wyboru. Są polisy tylko na Polskę, a są takie, które obowiązują także w Europie.
Takie ubezpieczenie zazwyczaj obejmuje:
- Pomoc na wypadek awarii auta. Czyli holowanie do domu lub do najbliższego warsztatu, naprawa na miejscu zdarzenia, zorganizowanie transportu dla pasażerów, zapewnienie im noclegów i/lub auta zastępczego, pomoc w uruchomieniu auta w przypadku rozładowania akumulatora, pomoc w wymianie przebitej opony, pomoc w przypadku zepsucia/zatrzaśnięcia kluczy, wymiana żarówki (wbrew pozorom w części aut to wcale nie jest proste).
- Pomoc na wypadek wypadku. Może to być holowanie, naprawa, noclegi, transport pasażerów, samochód zastępczy.
- Pomoc na wypadek kradzieży. Tak samo, jak zostało to opisane powyżej.
- Dostarczenie paliwa lub pomoc w przypadku jego zamarznięcia. Suwałki i okolice lubią mieć tę opcję w pakiecie 🙂 Coraz częściej w polisach znajdzie się także pomoc w przypadku rozładowania baterii w autach elektrycznych.
Na co zwrócić szczególną uwagę, kupując pakiet assistance?
Po pierwsze, pamiętajcie, że assistance to nie to samo, co autocasco. Znamy przypadki, gdy nabywca polisy assistance myślał, że w razie rozbicia auta czy jego kradzieży dostanie z tej polisy zwrot wartości samochodu. Nie, nie, nie — to nie wchodzi w zakres ubezpieczenia. Osoby, które chcą się zabezpieczyć przed trwałą utratą pojazdu, muszą wykupić (o ile to możliwe z uwagi na wiek auta) polisę AC.
Po drugie, uważnie sprawdzajcie warunki polisy. Jakie?
- Sumę ubezpieczenia. Za chwilę opowiemy o niej szerzej.
- Limity holowania, ponieważ to o to najbardziej chodzi w polisie. Wiecie, jakie są bardzo częste ograniczenia ubezpieczeń pomocy drogowej? To, że holowanie może być zapewnione z polisy pod warunkiem, że zdarzenie (awaria, kradzież, wypadek) nastąpiło w określonej odległości od domu. Najczęściej jest to minimum 20-50 km, a więc sporo. Wyobraźcie sobie: jedziecie pewni, że macie dobry assistance i 40 km od domu psuje Wam się auto. Dzwonicie do ubezpieczyciela, żeby zamówił lawetę, a tam słyszycie: przepraszamy, jesteście za blisko domu, radźcie sobie sami.
- Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, czyli sytuacje, w których Wasza polisa nie zadziała. Znajdziecie je w OWU.
Krótkoterminowy Assistance w podróży od Generali — wszystko, co musicie wiedzieć o tym ubezpieczeniu
Podstawowe informacje o Assistance podróżnym Generali
Co można ubezpieczyć: tylko auta osobowe, zarejestrowane w Polsce z ważnym przeglądem technicznym.
Okres, na jaki możecie wykupić Assistance w podróży od Generali: 7,15,30 dni lub 1 rok.
Terytorium: tylko Polska lub Polska i Europa.
Wiek pojazdu: do 15 lat lub powyżej 15 lat. Czyli można ubezpieczyć wszystkie pojazdy.
3 pakiety: Podstawowy, Komfort i Prestiż. Podstawowy jest dla aut powyżej 15 lat, Komfort dla wszystkich, a Prestiż dla młodszych niż 15 lat.
W jakim czasie trzeba zgłosić szkodę: do 12 godzin od zaistnienia zdarzenia.
Ile kosztuje pakiet Assistance podróżny od Generali?
To zależy od wszystkich wyżej wymienionych parametrów. Przedstawimy ceny w formie wygodnej tabeli. Cena uwzględnia zniżkę 10% dla czytelników naszego bloga.
Ile kosztuje pakiet Assistance Generali na Polskę?
Wiek<15 lat | Wiek>15 lat | |||||||
7 dni | 15 dni | 30 dni | 1 rok | 7 dni | 15 dni | 30 dni | 1 rok | |
Pakiet Podstawowy | 32 zł | 36 zł | 48 zł | 73 zł | ||||
Pakiet Komfort | 70 zł | 75 zł | 107 zł | 249 zł | 70 zł | 75 zł | 107 zł | 249 zł |
Pakiet Prestiż | 101 zł | 111 zł | 157 zł | 370 zł |
Ile kosztuje pakiet Assistance Generali na Polskę i Europę?
Wiek<15 lat | Wiek>15 lat | |||||||
7 dni | 15 dni | 30 dni | 1 rok | 7 dni | 15 dni | 30 dni | 1 rok | |
Pakiet Podstawowy | 40 zł | 48 zł | 64 zł | 89 zł | ||||
Pakiet Komfort | 98 zł | 115 zł | 157 zł | 370 zł | 98 zł | 115 zł | 157 zł | 370 zł |
Pakiet Prestiż | 133 zł | 162 zł | 209 zł | 587 zł |
Suma ubezpieczenia w Assistance Generali
Pochylmy się na dłuższą chwilę nad pojęciem sumy ubezpieczenia. Pewnie każdy z Was o niej słyszał i najprawdopodobniej większość osób wie, że im suma jest wyższa, tym lepiej. To prawda.
Suma ubezpieczenia określa maksymalną odpowiedzialność firmy ubezpieczeniowej za jedno zdarzenie. Czyli jeśli suma wynosi 1000 zł, a holowanie kosztuje 1300 zł, to ubezpieczyciel zapłaci maksymalnie 1000 zł, resztę musicie pokryć z własnej kieszeni.
Suma ubezpieczenia w Generali zależy od wybranego pakietu:
- Assistance Podstawowy: 5.000 zł
- Assistance Komfort: 10.000 zł
- Assistance Prestiż: 20.000 zł
Co stanie się z ubezpieczeniem po wyczerpaniu sumy ubezpieczenia?
W momencie wyczerpania sumy ubezpieczenia ochrona ubezpieczeniowa przestaje obowiązywać.
Przed czym chroni krótkoterminowy Assistance w podróży od Generali
Najogólniej można przyjąć, że pakiet Podstawowy zabezpieczy Was tylko na wypadek kradzieży lub wypadku, natomiast droższy pakiet Assistance Komfort i Prestiż obowiązuje przy wszystkich zdarzeniach, czyli awarii, kradzieży i wypadku.
Najważniejsze informacje o Assistance Generali z OWU:
- Holowanie pojazdu w przypadku awarii/wypadku.
- Wypadek: obowiązuje limit kilometrów. W przypadku stłuczki w Polsce nie ma limitu km, a poza Polską jest to 250/500/nielimitowane km. Holowanie do miejsca wskazanego przez osobę ubezpieczoną w ramach przysługującego limitu km.
- Awaria: holowanie odbywa się do najbliższego warsztatu w ramach przysługującego limitu km. Od razu dodajmy, że awaria musi mieć miejsce co najmniej 15 km od miejsca zamieszkania, inaczej holowanie się nie należy. W podstawowym pakiecie dla najstarszych aut nie ma żadnego limitu km. W pozostałych pakietach jest to max. 300 km i 500 km, zarówno w Polsce, jak i w Europie.
- Transport kierowcy i pasażerów. Tylko do miejsca holowania auta.
- Zakwaterowanie. W przypadku naprawy holowanego auta lub jego kradzieży. Nie cieszcie się na wypasione darmowe noclegi, standard to max. 3 gwiazdki. Nocleg przysługuje w przypadku, gdy awaria/wypadek/kradzież miały miejsce co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania. Przysługuje na 3 lub 5 dób, w pakiecie Podstawowym go nie ma.
- Auto zastępcze. Możecie je otrzymać, jeśli skorzystaliście z holowania, a naprawa potrwa więcej niż 24 H lub nie da się naprawić auta. Samochód zastępczy powinien odpowiadać klasie ubezpieczonego auta, jednak nie będzie to segment wyższy niż D.
- Pomoc tłumacza. Może okazać się przydatna za granicą.
- Naprawa na miejscu: wymiana koła, żarówki, dostarczenie paliwa, uruchomienie w przypadku awarii akumulatora. Naprawa nie pokrywa kosztów części czy np. dostarczonego paliwa — za to musicie zapłacić z własnej kieszeni.
Jeszcze ważne słówko o awariach. Wasze auto miało awarię, zgłaszaliście ją do Generali celem skorzystania z Assistance, ale nie usunęliście jej przyczyny. Jeśli za jakiś czas ponownie wystąpi awaria, z tego samego powodu (np. powtórnie rozładowany akumulator) to nie możecie ponownie skorzystać z pomocy ubezpieczyciela.
Jak kupić krótkoterminowe Auto Assistance od Generali ze zniżką 10%?
Zakup polisy przebiega w tak prosty i intuicyjny sposób, że nie mamy za bardzo o czym się rozpisywać 🙂 Cały proces przebiega w pełni on-line. Gotową polisę otrzymujecie na maila, skąd możecie ją pobrać i wydrukować lub zapisać w telefonie.
- Wchodzisz na dedykowaną stronę Generali z promocją 10% dla czytelników naszego bloga i klikasz Kup teraz.
- Następnie dopasowujesz ofertę do swoich potrzeb.
- Upewniasz się, że na dole strony wpisany jest kod promocyjny 02346, który uprawni Cię do odebrania 10% zniżki na ubezpieczenie Generali.
- Wybierasz pakiet Assistance.
- Uzupełniasz wymagane dane: e-mail, dane osobowe, adres zamieszkania (to od tego adresu będzie liczona karencja na kilometry w razie np. awarii), datę rozpoczęcia ubezpieczenia (start polisy maksymalnie 30 dni od momentu zakupu ubezpieczenia) oraz dane auta: marka, rok produkcji, rodzaj paliwa, pojemność, liczbę drzwi, model i nr rejestracyjny.
- Ostatni krok to zatwierdzenie wszystkich wymaganych zgód i dokonanie płatności składki online za pośrednictwem PayU (na przykład kartą, BLIKIEM albo szybkim przelewem).
- Polisę otrzymasz na maila. Masz do niej dostęp także po zalogowaniu na konto na stronie www.bezpieczny.pl
Jak zgłosić szkodę w Generali?
Szkodę Assistance możecie zgłosić telefonicznie na infolinii Generali pod numerem 913 913 913. Jest ona czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Po połączeniu na klawiaturze należy wybrać odpowiednio ciąg cyfr: 1 1 2.
Szczegóły krótkoterminowego Assistance na wakacje od Generali znajdziecie w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia i karcie produktu.
Sprawdź też nasze inne analizy ubezpieczeń!
- Ubezpieczenie dziecka w Nationale Nederlanden: w szkole, w domu, na wakacjach, o każdej porze – alternatywa dla tradycyjnego szkolnego ubezpieczenia
- Tanie ubezpieczenie NNW + OC w życiu prywatnym dla studenta, doktoranta lub wolnego słuchacza od Generali – 10% zniżki dla czytelników bloga
- Ubezpieczenie roweru lub hulajnogi elektrycznej Nationale Nederlanden – OC dla użytkownika, NNW w razie wypadku oraz odszkodowanie po kradzieży
- Ubezpieczenie psa od Generali w Bezpieczny.pl z 10% zniżki
- Proste ubezpieczenie na życie Generali od Bezpieczny.pl z naszą 10% zniżką: zadbaj o swoich najbliższych i o siebie
- Proste i tanie ubezpieczenie szkolne (NNW) dla dziecka z 10% rabatu, czyli rozsądna alternatywa dla szkolnych ubezpieczeń + darmowy dostęp do konta Premium w serwisie Odrabiamy.pl
Dzięki za kolejną fajną akcję! Mam pytanie, czy znasz może jakieś zagraniczne banki, fintechy, które oferują polski nr IBAN, tak jak to było w przypadku Raiffeisen Bank?
Tak, Western Union Digital Banking 🙂
https://jakdorobic.pl/western-union-150-zl-premii-2024/
Nie moge znalezc informacji o opłatach. Czy karta fizyczna jest darmowa? Czy musi być zachowana aktywnosc na koncie w celu umiknecia oplat?
Czy karta fizyczna jest warunkiem promocji?
Napisz komentarz pod prawidłowym artykułem.