[FAQ] Booksy dla firm: sposób na zwiększenie sprzedaży? Ile kosztuje? Jakie daje możliwości? Odpowiadamy na najważniejsze pytania! Z naszym kodem 3 miesiące gratis!

Pierwszy artykuł dotyczący Booksy bardzo Wam się spodobał. Jeśli więc ktoś z Was jeszcze do niego nie dotarł, to serdecznie polecam lekturę dokładnej analizy platformy Booksy z perspektywy małego lokalnego biznesu. Dziś zajmiemy się pytaniami, które pojawiły się w nadesłanych e-mailach oraz tymi, które być może zrodziły się w Waszych głowach po przeczytaniu pierwszego wpisu. Zanim jednak przejdziecie do poznawania Booksy, przypomnę Wam tylko, że z kodem JakDorob otrzymacie 3 miesiące korzystania z platformy gratis przy opłaceniu subskrypcji na okres 3 miesięcy z góry. To ciekawa zniżka Booksy dla firm – na dobry początek współpracy z platformą. Szczegółów szukajcie w podlinkowanym wyżej artykule 😉

Booksy – FAQ – spis treści

  1. Do czego służy Booksy?
  2. Jakie korzyści może przynieść firmie obecność na Booksy?
  3. Z jakimi rodzajami punktów usługowych współpracuje Booksy?
  4. Czy w Booksy można prowadzić płatne kampanie reklamowe swojego lokalu usługowego?
  5. Czy wizytę w Booksy można opłacić przez aplikację?
  6. Jak wygląda proces zakładania konta na Booksy?
  7. Ile kosztuje korzystanie z Booksy?
  8. Czy Booksy pobiera prowizję od każdego klienta?
  9. Ile kosztuje Booksy Boost?
  10. Jakie efekty może przynieść zastosowanie Booksy Boost?
  11. Na jak długi okres podpisujemy umowę z Booksy? Czy można zrezygnować z usługi w dowolnym momencie?
  12. Czy mój lokal może liczyć na wsparcie doradców Booksy?
  13. Czy dostępny jest darmowy okres próbny?
  14. Świadczę kilka usług w lokalu o tej samej nazwie. Czy mogę dodać wiele różnych kategorii (na przykład z zakresu usług fryzjerskich, kosmetycznych i masażu)?
  15. Na czym polega rabat Booksy dla nowych firm?
  16. Czy Booksy działa także w wersji mobilnej?
  17. Czy Booksy pozwala na sprzedaż kart podarunkowych/voucherów?
  18. Czy Booksy pozwala na wysyłanie SMS-ów marketingowych do klientów?
  19. Czy Booksy pomoże mi zmniejszyć dużą liczbę odwołanych wizyt lub klientów, którzy po prostu nie pojawili się w wyznaczonym terminie?
  20. Czym jest lista oczekujących w Booksy? 
  21. Czy Booksy umożliwia ustawianie czasowych promocji, rabatów i obniżek?
  22. Co to jest Booksy Boost?
  23. Booksy naliczy prowizję za kampanię z Booksy Boost, jeśli pozyskam klienta samodzielnie? 
  24. Czy Booksy wystawia faktury VAT?
  25. Czy możliwa jest integracja z mediami społecznościowymi? W jaki sposób ona działa?
  26. Czy z pomocą Booksy mogą łączyć usługi w pakiety?
  27. Booksy pozwala na sprzedaż karnetów/abonamentów na usługi?

Do czego służy Booksy?

Booksy to platforma online pozwalająca klientom rezerwować wizyty w punktach usługowych. Choć początkowo na platformie dostępne były głównie usługi dotyczące branży beauty, cały czas dodawane są kolejne kategorie punktów (na przykład związanych z finansami czy motoryzacją). Booksy planuje dalszy rozwój, by stać się jak najbardziej wszechstronnym i funkcjonalnym miejscem.

Jakie korzyści może przynieść firmie obecność na Booksy?

Współpraca z Booksy daje przede wszystkim korzyści marketingowe (pozwala dotrzeć do nowych klientów, którzy do tej pory nie znali Waszego biznesu), co w efekcie zwiększa sprzedaż. Dodatkowym atutem jest zwiększenie jakości obsługi klienta poprzez możliwość wygodnego rezerwowania wizyt online. Właściciel i pracownicy biznesu są dzięki temu odciążeni, jeśli chodzi o odbieranie telefonów i odrywanie się od pracy.

Ponadto możecie kierować do swoich odbiorców różne ciekawe promocje i rabaty.

Z jakimi rodzajami punktów usługowych współpracuje Booksy?

Choć Booksy kojarzy się głównie z branżą beauty, platforma ma znacznie większy zakres możliwości. W Booksy znajdziemy działające prężnie myjnie i warsztaty samochodowe, lekarzy weterynarii, groomerów i znacznie, znacznie więcej lokalnych biznesów.

Przykładowe kategorie usług dostępnych w Booksy
Przykładowe kategorie usług dostępnych w Booksy

Czy w Booksy można prowadzić płatne kampanie reklamowe swojego lokalu usługowego?

Booksy udostępnia funkcję Booksy Boost. W ramach tego pakietu lokal jest intensywnie promowany nie tylko na stronie Booksy, ale także w mediach społecznościowych i przeglądarkach internetowych. Co ciekawe, pakiet nie wiąże się z opłatą stałą, a jedynie prowizją od pierwszej wizyty nowego klienta pozyskanego dzięki kampanii. 

Czy wizytę w Booksy można opłacić poprzez aplikację?

Tak, Booksy ma własny system płatności mobilnych, który umożliwia pobieranie przedpłat i kaucji, a także płatności za pomocą podpiętej do aplikacji karty płatniczej tuż po zakończeniu wizyty.

Jak wygląda proces zakładania konta na Booksy?

Do Booksy możecie dołączyć za pośrednictwem dedykowanego odnośnika dla partnerów. Wystarczy krótki proces rejestracji, by od razu zacząć korzystać z funkcjonalności platformy. Pamiętajcie, by podać kod JakDorob, w celu uzyskania 3 miesięcy gratis!

 

Ile kosztuje korzystanie z Booksy?

Platforma ma prosty i przejrzysty cennik. Dostęp do Booksy dla firm kosztuje 135 zł netto miesięcznie. Utworzenie profilu dla pracownika kosztuje 35 zł (ale tylko do 9 pracowników – każdy kolejny profil jest darmowy). 

Oczywiście dostęp do Booksy dla klientów umawiających się na wizyty zawsze był i będzie darmowy.

Czy Booksy pobiera prowizję od każdego klienta?

Prowizja od klienta pobierana jest wyłącznie w przypadku korzystania z płatnych kampanii w ramach Booksy Boost. Wówczas każdy klient, który po raz pierwszy zapisuje się na wizytę w Waszym punkcie usługowym, oznacza prowizję dla Booksy. Jego kolejne wizyty nie są już nią obarczone!

Ile kosztuje Booksy Boost?

Platforma naliczy prowizję za każdego nowego klienta, który po raz pierwszy umówi wizytę w Waszym lokalu dzięki funkcji Booksy Boost. Przy umowie na okres 12 miesięcy prowizja Booksy Boost to 35% + VAT. Przy umowie na czas nieokreślony (którą można rozwiązać w dowolnym momencie, zachowując miesięczny okres wypowiedzenia), prowizja to 45% + VAT.

Najważniejsze jest jednak to, że płacicie wyłącznie za wynik. Bez nowych klientów nie będzie żadnej prowizji 😉

Jakie efekty może przynieść zastosowanie Booksy Boost?
Booksy Boost to pakiet realnych korzyści w postaci dodatkowego promowania i reklam. Dzięki tej usłudze uda się Wam zdobyć nowych klientów, zapełnić puste dotąd godziny w terminarzu. 

Według danych Booksy, najlepsze salony odnotowują 50% większe wpływy z włączoną opcją Boost. Salony korzystające z Booksy Boost zdobywają też średnio 60% więcej rezerwacji.

Na jak długi okres podpisujemy umowę z Booksy? Czy można zrezygnować z usługi w dowolnym momencie?
Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia, a więc rezygnacja z usług Booksy może nastąpić z miesiąca na miesiąc – w dowolnym momencie.

Czy mój lokal może liczyć na wsparcie pomocy technicznej Booksy?

Dla zachowania ciągłości działań biznesowych, Booksy udostępnia czat na żywo z pomocą techniczną. Dostępny jest w aplikacji na dowolnym urządzeniu. Doradcy techniczni pomogą Wam od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 19:00.

Czy dostępny jest darmowy okres próbny?

Tak, Booksy pozwala na całkowicie darmowe przetestowanie usług przez pierwsze 7 dni. Po tym czasie zacznie obowiązywać regularna stawka. Pamiętajcie też o specjalnej promocji 3+3, czyli 3 miesiące gratis przy opłaceniu usługi za 3 miesiące z góry (czyli razem 6 miesięcy).

Świadczę kilka usług w lokalu o tej samej nazwie. Czy mogę dodać wiele różnych kategorii (na przykład z zakresu usług fryzjerskich, kosmetycznych i masażu)?
Jak najbardziej, w Booksy funkcjonuje wiele biznesów zajmujących się różnymi kategoriami usług, a platforma pozwala na przydzielanie firmy do wielu kategorii. Taki punkt wyświetla się wtedy w kilku różnych kategoriach usług.

Na czym polega zniżka Booksy dla nowych firm?

Zasady rabatu Booksy dla nowych klientów są proste i intuicyjne. Nowi klienci biznesowi Booksy, którzy zdecydują się na rejestrację w serwisie i opłacenie 3 miesięcy subskrypcji z góry, otrzymają dodatkowe 3 miesiące korzystania z platformy za darmo! Dzięki temu zyskacie 6 miesięcy dostępu do Booksy w cenie zaledwie 3 miesięcy. Pamiętajcie jednak, że promocja Booksy zadziała wyłącznie ze specjalnym kodem partnerskim. Wykorzystajcie kod JakDorob.

Specjalna promocja Booksy – z kodem JakDorob 3 miesiące gratis!

Czy Booksy działa także w wersji mobilnej?

Tak, Booksy jest dostępne w dwóch wariantach. Aplikacja Booksy Biz Lite to lekka i intuicyjna aplikacja na smartfony i urządzenia mobilne. Booksy Biz Pro to bardziej rozbudowana platforma na komputery i tablety. Klienci Booksy mają dostęp do obu wersji. Możecie więc korzystać z aplikacji na telefon do prostych zadań na co dzień, a komputera lub tabletu używać do planowania strategii marketingowych, ustalania rabatów, pakietów czy przeglądania wyników z Booksy Boost. 

Booksy – zniżka dla firm

Czy Booksy pozwala na sprzedaż kart podarunkowych/voucherów?

Jak najbardziej! Jako właściciele biznesów możecie tworzyć karty podarunkowe na swoje usługi. Taka opcja dostępna jest wyłącznie w Booksy Biz Pro. Dzięki tej opcji klienci będą mogli kupić online vouchery na usługi fryzjerskie, masaż czy zabiegi kosmetyczne – to idealny pomysł na prezent!

Czy Booksy pozwala na wysyłanie SMS-ów marketingowych do klientów?

Booksy pozwala wysyłać do klientów SMS-y w celach marketingowych (oczywiście jeśli użytkownik Booksy wyraził na to zgodę). Koszt jednego takiego SMS-a to 10 groszy netto. 

Warto jednak wiedzieć, że SMS-y związane bezpośrednio z umówioną wizytą (na przykład odwołanie, przypomnienie czy propozycja zmiany terminu) są darmowe bez limitu.

Booksy pozwala na kontakt z klientami

Czy Booksy pomoże mi zmniejszyć liczbę odwołanych wizyt lub klientów, którzy po prostu nie pojawili się w wyznaczonym terminie?

Booksy pozwala na ustawienie konieczności wniesienia przedpłaty lub kaucji. Przedpłata to część należnej kwoty, którą klient płaci jeszcze przed wizytą – w momencie rezerwacji. Po wizycie reguluje już tylko pozostałą kwotę. Jeśli klient nie zjawi się na wizytę, odzyskacie przynajmniej część poniesionych kosztów, gdyż przedpłata zostaje na Waszym koncie. W przypadku kaucji klient zatwierdza warunki rezerwacji terminu i podpina kartą płatniczą do aplikacji Booksy. Jeśli nie zjawi się w umówionym terminie, kaucja zostanie pobrana z karty i trafi na Wasze konto w ramach rekompensaty. Jeśli uznacie to za stosowne, możecie zwolnić klienta z konieczności opłacenia kaucji.

Czym jest lista oczekujących w Booksy?

Lista oczekujących to specjalna lista “rezerwowych” dla osób, które chciały zapisać się na daną usługę w konkretnym terminie, ale zabrakło dla nich miejsc. Po zwolnieniu się miejsca, osoby z listy oczekujących otrzymują powiadomienia i mają szansę zapisać się na wizytę w terminie, który się zwolnił.

Czy Booksy umożliwia ustawianie czasowych promocji, rabatów i obniżek?

Booksy pozwala na tworzenie promocji i obniżek w ramach dostępnych do wyboru szablonów akcji. Happy Hours to dobry sposób na przyciągnięcie klientów w najmniej popularnych godzinach poprzez niższą cenę na usługi. W Waszym punkcie panuje duże obłożenie w godzinach popołudniowych i pustki w godzinach porannych? Zorganizujcie Happy Hours z niższymi cenami i zachęćcie klientów do rezerwacji.

Flash Sale to obniżka widoczna dla użytkowników przez bardzo krótki czas, co dodatkowo mobilizuje ich do rezerwowania wizyty.

Last Minute to dosyć dobrze znana opcja. Gdy w Waszym lokalu w ostatniej chwili zwolni się miejsce, możecie zaoferować niższą cenę w ramach promocji „na ostatnią chwilę”. Z pewnością wiele osób tylko czeka na takie okazje 😉 Właściciele biznesów lokalnych otrzymują więc pełen komplet narzędzi, które pozwolą zachęcać klientów do kolejnych wizyt.

Co to jest Booksy Boost?

Booksy Boost to zautomatyzowane kampanie reklamowe przeprowadzane przez Booksy dla konkretnego punktu usługowego. Booksy Boost to przede wszystkim dodatkowa reklama w różnych kanałach (takich jak media społecznościowe czy przeglądarki internetowe), promowanie na samej platformie Booksy oraz wyższa pozycja na liście wyszukiwań w danej kategorii.

Booksy Boost nie generuje regularnych opłat, a jedynie prowizje od każdego nowego klienta pozyskanego podczas kampanii. Kolejne wizyty tego samego klienta nie są już obarczone prowizją.

Booksy naliczy prowizję za kampanię z Booksy Boost, jeśli pozyskam klienta samodzielnie?

Nie – jeśli klient zapisze się na wizytę za pomocą własnego linka udostępnionego przez Waszą firmę (znajdziecie go w zakładce Boost – Udostępnij własny link), nie zostanie naliczona prowizja. Więcej na temat opłat związanych z Booksy Boost przeczytacie na dedykowanej stronie usługi.

 

Czy Booksy wystawia faktury VAT?

Tak, na wszystkie usługi Booksy otrzymacie fakturę VAT, którą będziecie mogli zaksięgować jako koszt prowadzenia działalności.

Czy możliwa jest integracja z mediami społecznościowymi? W jaki sposób ona działa?

W zakładce Centrum Social Media w Booksy znajdziecie gotowe szablony postów, które możecie automatycznie publikować na Facebooku czy Instagramie za pomocą aplikacji mobilnej Booksy!

Czy z pomocą Booksy mogę łączyć usługi w pakiety?

Tak i jest to powszechnie wykorzystywane. W pakiety można łączyć dowolne usługi, dzięki czemu zwiększycie sprzedaż, a Wasi klienci będą mogli zapłacić nieco mniejszą cenę w ramach pakietu.

Przykładowe pakiety w Booksy – kod dla firm!

Booksy pozwala na sprzedaż karnetów/abonamentów na usługi?

Wszystkie oferowane usługi można realizować w ramach karnetów długoterminowych. To ciekawe rozwiązanie dla usług i zabiegów, które trzeba regularnie odnawiać. To też dobry sposób na zdobycie lojalnych i stałych klientów. 

JAKDOROBIC.PL
W ŚWIETLE SOCIAL MEDIÓW


10

lat
na rynku

25

tysięcy
polubień

7

tysięcy członków
grupy

2.5

tysięcy
artykułów