Booksy: sposób na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie sprzedaży lokalnych biznesów? Kod promocyjny – 3 miesiące gratis!

Booksy to platforma online, która oferuje konsumentom łatwy sposób umawiania wizyt w punktach usługowych, takich jak salony fryzjerskie i kosmetyczne, salony masażu, gabinety fizjoterapii, ale także serwisy samochodowe, myjnie, a nawet banki. Booksy pomaga jednocześnie małym biznesom na początkowym etapie rozwoju. Dzięki platformie lokalne punkty usługowe zyskują dodatkowe zasięgi, mogą docierać do nowych klientów i zwiększać ich bazę. Obecni klienci nie muszą z kolei odbijać się od wiecznie zajętego telefonu swojego ulubionego fryzjera czy kosmetyczki. Mamy więc do czynienia z tak zwaną sytuacją win-win 😉 W dzisiejszej analizie przedstawię Wam Booksy z perspektywy małego biznesu. Co możecie zyskać, rozpoczynając taką współpracę? Jakie mierzalne korzyści platforma oferuje lokalnym punktom usługowym? I wreszcie: ile to wszystko kosztuje? Oprócz tego, nasi czytelnicy mogą liczyć na dedykowany kod rabatowy, który pozwoli korzystać z Booksy aż 3 miesiące za darmo, tak by przetestować swój biznes na platformie.

Sprawdźcie też FAQ, czyli zestawienie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące Booksy dla firm!

Booksy – co to za platforma?

Booksy to ciekawa platforma skupiająca w jednym miejscu specjalistów i specjalistki oraz lokalne małe biznesy. Za jej pomocą znajdziecie w swojej okolicy fryzjera, kosmetyczkę, masażystę, a nawet mechanika samochodowego, weterynarza, podologa czy stomatologa. Baza cały czas się powiększa, a w związku z tym każdego miesiąca pojawiają się w niej nowe punkty. Wy możecie stać się jednym z nich!

Dzięki Booksy możecie umówić się na wizytę bez wykonywania telefonów do lokalu, wybrać pracownika, który ma Was obsłużyć i zapisać się na dogodny dzień i godzinę. Umawiając się na wizytę, z góry wiecie, ile za nią zapłacicie. Możecie więc już na starcie zorientować się, czy dany punkt usługowy odpowiada Wam pod względem cen.

Booksy daje też możliwość przeczytania opinii o danym miejscu. Są to opinie klientów – osób, które realnie umówiły się na wizytę i przetestowały usługę na własnej skórze. Niejednokrotnie opiniom towarzyszą także zdjęcia. Na ich podstawie znacznie łatwiej będzie podjąć decyzję o rezerwacji. To duży plus w porównaniu do opinii w Google, gdzie panuje anonimowość i wystawianie negatywnych opinii przez konkurencję, która nawet nie miała w planach odwiedzić waszego biznesu.

Booksy to szansa dla małych biznesów

Dziś jednak przyglądamy się Booksy nie z perspektywy klienta korzystającego z usług, a z perspektywy lokalnego przedsiębiorcy – fryzjerki, barbera czy właściciela myjni samochodowej. Jakie są zalety korzystania z takiego rozwiązania?

Zdobywanie nowych klientów

Booksy ma setki tysięcy aktywnych klientów, którzy szukają lokalnych usług wyłącznie za pomocą tego narzędzia. Biznes będący na Booksy jest po prostu widoczny – daje o sobie znać i zaprasza w swoje progi. Dzięki temu nie pozostaniecie w tyle za konkurencją, która prawdopodobnie odkryła już Booksy i być może zgarnia właśnie Waszych klientów.

Nowi klienci dzięki Booksy

Umawianie wizyt online przez Booksy

Lokalne punkty usługowe to często tak naprawdę ledwie kilkuosobowe biznesy, w których każdy jest non stop zajęty obsługą klienta. Odebranie telefonu może być kłopotliwe. Wymaga ciągłego przerywania pracy i umawiania wizyt. Klienci, którzy nie mogą się dodzwonić, nie będą w końcu próbowali tego w nieskończoność. Zamiast tego pójdą do konkurencji, która potrafiła zadbać o wygodne zapisy 😉 Z Booksy zyskujecie gotowe narzędzie do rezerwacji wizyt. Klienci są zadowoleni, bo nie muszą do Was dzwonić, a Wy zyskujecie czas na realizowanie bieżących usług bez przejmowania się telefonami.

Umawianie wizyt w Booksy

Płatności online w Booksy

Młode pokolenie nie nosi ze sobą gotówki i coraz rzadziej ma też ochotę nosić kartę płatniczą. Płatności Booksy to ciekawa opcja. Wystarczy, że klient po zakończonej wizycie zaznaczy w aplikacji, że ta faktycznie się odbyła, a opłata zostanie pobrana automatycznie z jego karty płatniczej. Technologia płatności jest dostarczana przez firmę Adyen, z której usług korzystają tacy giganci, jak Uber, Pyszne.pl, Groupon czy Booking.com. Mechanizm jest więc Wam prawdopodobnie doskonale znany. Środki trafiają na konto firmy w ciągu 2-5 dni roboczych. W razie potrzeby lokal może zwrócić pieniądze klientowi w ciągu 30 dni bez dodatkowych komplikacji.

Zabezpieczenie przed odwołanymi wizytami

Wiele osób, niestety, nie ma problemu z tym, by bez uprzedzenia nie pojawić się na umówioną wizytę. Skarży się na to kilkoro moich znajomych, którzy na co dzień zajmują się świadczeniem różnych usług dla klientów detalicznych. Klient, który nie przyszedł, powoduje oczywistą stratę.

Rozwiązaniem tego problemu może być opcja przedpłaty, której pobieranie umożliwiają właśnie płatności Booksy. Jeśli klient się nie zjawi, zyskacie przynajmniej część należnej gotówki. Jeśli jednak odwoła wizytę odpowiednio wcześniej, nie poniesie konsekwencji finansowych, a Wy zwolnicie termin i znajdziecie w jego miejsce innego klienta. Przedpłata, zaliczka czy kaucja to także dobra motywacja dla zapominalskich klientów, by jednak postarali się pamiętać o swojej wizycie. Moim zdaniem opcja ta sprawdzi się doskonale w przypadku punktów oferujących kosztowne usługi (na przykład drogie zabiegi kosmetyczne).

Dużą zaletą są również przypomnienia wysyłane przez Booksy, zarówno mailowo, SMS-owo, jak i w aplikacji mobilnej. To spore ułatwienie dla zagonionych i zapominalskich.

Booksy – odwołanie wizyty

Zarządzanie zespołem i grafikami

Booksy pozwala też na łatwe zarządzanie takimi kwestiami, jak grafiki pracowników, stany magazynowe, prowizje, napiwki i wiele innych. W panelu biznesowym Booksy wygenerujecie czytelne raporty, przydatne podczas podejmowania kluczowych decyzji biznesowych.

Zarządzanie grafikiem z Booksy

Narzędzia marketingowe – zwiększanie sprzedaży z Booksy

Otrzymywanie opinii zadowolonych klientów to nie jedyny sposób na zwiększenie sprzedaży. W rozbudowanym panelu reklamowym Booksy możecie organizować promocje i specjalne akcje dla swoich klientów, ustalać ich warunki i na bieżąco sprawdzać wyniki – liczbę umówionych wizyt i zysk z konkretnej promocji.

Booksy daje także narzędzia do kontaktu z klientem – pozwala między innymi wysyłać powiadomienia o wizytach i inne wiadomości. Daje także możliwość nagradzania stałych klientów rabatami i informowania ich o aktualnych promocjach za pomocą SMS, e-mail lub powiadomień push.

Za pomocą Booksy możecie też publikować spersonalizowane posty w mediach społecznościowych, dzięki czemu zaopiekujecie się przy okazji kontem na Facebooku czy Instagramie.

Promocje na Booksy

Booksy Boost – co to takiego?

Booksy Boost to zautomatyzowane kampanie reklamowe przeprowadzane przez Booksy dla konkretnego punktu usługowego. Dwie główne usługi wchodzące w skład Boost to dodatkowa reklama i promowanie w aplikacji (+ wyższa pozycja na liście wyszukiwania) oraz dedykowana reklama w Internecie (nie tylko na stronie Booksy, ale także w formie banerów w przeglądarce). Obiecujący jest też system rozliczeń działający na zasadzie – brak wyników, brak płatności. Booksy pobiera bowiem prowizję tylko od pierwszej umówionej wizyty nowego klienta.

Ile to kosztuje, czyli cennik Booksy

Oferta Booksy dla firm prawdopodobnie nie mogłaby być prostsza. Miesięczna subskrypcja dająca dostęp do opisywanych funkcji kosztuje 135 zł netto. Za każdego kolejnego pracownika zapłacicie 35 zł netto miesięcznie (ale płacić będziecie maksymalnie za 9 pracowników – przy większej liczbie dodatkowe opłaty nie są już pobierane).

Wspomniane Booksy Boost nie generuje regularnych opłat, a jedyne prowizje od każdego nowego klienta pozyskanego podczas kampanii. Kolejne wizyty tego samego klienta nie są już obarczone prowizją.

Booksy – cena dla przykładowego punktu usługowego

Platforma Booksy dla firm dostępna jest zarówno dla urządzeń mobilnych w formie uproszczonej i lekkiej aplikacji (Booksy Biz Lite) oraz w wersji na komputery i tablety w formie pełnowymiarowego narzędzia zawierającego wszystkie funkcje (Booksy Biz Pro).

Dla nowych klientów przewidziano 7-dniowy okres próbny oraz specjalną promocję oferującą aż trzy darmowe miesiące korzystania z Booksy!

3 + 3 miesiące abonamentu gratis!

Dzięki nawiązanej z Booksy współpracy, możecie skorzystać ze specjalnego kodu promocyjnego JakDorob, który da Wam trzy dodatkowe miesiące gratis przy płatności za pierwsze trzy miesiące subskrypcji z góry. W efekcie otrzymacie więc 6 miesięcy korzystania z Booksy w cenie zaledwie 3 miesięcy.

Kod przeznaczony jest dla całkowicie nowych klientów Booksy lub osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy od momentu zastosowania kodu, nie korzystały z płatnej subskrypcji Booksy.

Kod JakDorob możecie wpisać podczas zakładania konta biznesowego na dedykowanej stronie usługi.

Wpisz kod JakDorob i zyskaj 3 miesiące dostępu do Booksy za darmo!

Szczegółów szukajcie w regulaminie promocji.



Artykuł przygotowany we współpracy z Booksy.

JAKDOROBIC.PL
W ŚWIETLE SOCIAL MEDIÓW


10

lat
na rynku

25

tysięcy
polubień

7

tysięcy członków
grupy

2.5

tysięcy
artykułów