Program PAYBACK: odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania – FAQ zwane również Q&A

PAYBACK to jeden z najpopularniejszych w naszym kraju i jednocześnie najdłużej obecnych na rynku programów lojalnościowych. Zasady jego działania omówiłem już w trzech poprzednich artykułach (temat jest obszerny i bardzo ciekawy). Artykułem zwieńczającym dzieła, prawdziwą wisienką na torcie będzie więc FAQ, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W skrócie – przyjrzymy się kwestiom technicznym, datom, terminom i innym zagadnieniom, na które nie starczyło już miejsca w poprzednich wpisach lub warto dodatkowo je podkreślić.



Co już powiedzieliśmy o Programie PAYBACK

Jak wspomniałem we wstępie, to nie pierwszy raz, gdy na łamach bloga omawiam program PAYBACK i związane z nim korzyści oraz sposoby na oszczędzanie podczas rutynowych zakupów. Żeby więc nie powtarzać tego, co zostało już powiedziane, zainteresowanych odsyłam do opublikowanych wcześniej wpisów.

Program PAYBACK – FAQ

  1. W których sklepach online mogę zbierać punkty PAYBACK?
  2. W których sklepach stacjonarnych mogę zbierać punkty?
  3. Jak wykorzystać punkty podczas zakupów i jaki przelicznik obowiązuje?
  4. Co to jest PAYBACK GO i jak działa?
  5. Czy potrzebuję fizycznej karty PAYBACK?
  6. Jak dostać kartę PAYBACK?
  7. Jak zarejestrować nową kartę?
  8. Czy do jednego konta można posiadać wiele kart?
  9. Jak długo ważne są punkty?
  10. Jak długo ważne są vouchery?
  11. Gdzie można wykorzystać vouchery?
  12. Jak długo trzeba czekać na przyznanie punktów PAYBACK?
  13. Jak przekazać punkty na cele charytatywne?
  14. Skąd wziąć aplikację PAYBACK?
  15. Zgubiłem swoją kartę – co robić?
  16. Jak zbierać punkty PAYBACK podczas zakupów w Allegro?
  17. Punkty nie zostały naliczone – dlaczego?
  18. Punkty nie naliczyły się, choć powinny – co robić?
  19. Czy nagrodę PAYBACK można zwrócić?
  20. Czy punkty PAYBACK można przekazywać sobie pomiędzy użytkownikami?
  21. Czy konto PAYBACK można połączyć?


W których sklepach online mogę zbierać punkty PAYBACK?

Wszystkich partnerów programu podejrzycie w tej zakładce. Możecie oszczędzać na zakupach między innymi w Allegro, Empiku, Booking.com, IKEA, H&M i wielu innych.

W których sklepach stacjonarnych mogę zbierać punkty?

Listę partnerów stacjonarnych dostępna jest na tej stronie. Wśród nich znalazły się między innymi: Kaufland, Multikino, PSB Mrówka oraz sklepy zoologiczne MAXI ZOO, a także stacje benzynowe bp.

Jak wykorzystać punkty podczas zakupów i jaki przelicznik obowiązuje?

W tym celu powiedzcie kasjerowi/kasjerce o chęci skorzystania z punktów PAYBACK. Zeskanuje Waszą kartę, po czym konieczne będzie wpisanie kodu PIN (dla osób zarejestrowanych przed 29 marca 2022 domyślny PIN to dzień i miesiąc urodzenia w formacie DDMM, chyba że ktoś już zdążył zmienić na inny kod).



Co to jest PAYBACK GO i jak działa?

To prosta i przydatna funkcja aplikacji. Po wyrażeniu zgody na dostęp do Waszej lokalizacji aplikacja rozpozna sklep lub punkt, w którym się znajdujecie i wyświetli zestawienie kuponów i okazji, dzięki czemu nie będziecie musieli sami wertować zawartości aplikacji.

Czy potrzebuję fizycznej karty PAYBACK?

Nie trzeba nosić ze sobą fizycznej karty PAYBACK. Jej funkcję spełnia smartfon z dostępem do internetu oraz zainstalowaną aplikacją, w której zalogujecie się na swoje konto. Kod karty wyświetlicie, klikając ikonę w centralnej części dolnego panelu.

Karta wirtualna PAYBACK

Jak dostać kartę PAYBACK?

Kartą PAYBACK możecie odebraćstacjonarnie:

  • na stacjach paliw BP,
  • w sklepach Maxi Zoo,
  • w sklepach PSB Mrówka,
  • w sklepach Kaufland,
  • w oddziałach CUK Ubezpieczenia.

Kartę możecie też zamówić online. Zostanie ona dostarczona w ciągu 3 tygodni. Do momentu jej otrzymania możecie jednak bez przeszkód korzystać z karty w aplikacji mobilnej. Zresztą to zdecydowanie najlepsza opcja.



Jak zarejestrować nową kartę?

Nową kartę zarejestrujecie, wypełniając formularz na tej stronie. Jeśli to Wasze kolejne konto, możecie połączyć je z utworzonymi wcześniej kontami.

Czy do jednego konta można posiadać wiele kart?

Tak, do jednego konta można dodać wiele kart PAYBACK.



Jak długo ważne są punkty?

Według regulaminu punkty PYBACK ważne są przez 3 lata, ale w praktyce nawet trochę dłużej 😊 Wygaszanie punktów realizowane jest zawsze na koniec lutego, zatem 28 lutego 2023 PAYBACK wygasi niewykorzystane punkty naliczone w roku 2019.

Jak długo ważne są vouchery?

Termin ważności vouchera lub bonu dostępnego za punkty jest wskazany w mailu od PAYBACK, które otrzymuje zamawiający wraz z kodem zamówionego vouchera.

Gdzie można wykorzystać vouchery?

Na stronie PAYBACK lub w aplikacji mobilnej znajdziecie listę dostępnych kart podarunkowych oraz voucherów . Wśród dostępnych sklepów znajduje się między innymi Allegro, Empik, W. KRUK, RTV EURO AGD i wiele innych.

Jak długo trzeba czekać na przyznanie punktów PAYBACK?

Z reguły dzieje się to w ciągu 48 godzin, jednak w niektórych przypadkach będzie trzeba zaczekać do 90 dni.



Jak przekazać punkty na cele charytatywne?

Szczegóły znajdziecie w swojej aplikacji oraz na tej stronie. Dostępnych jest kilka współpracujących z PAYBACK fundacji, które możecie wspomóc swoimi punktami.

Payback charytatywnie

Skąd wziąć aplikację PAYBACK?

Aplikacja dostępna jest na telefony z systemem Android oraz iOS (iPhone). Znajdziecie ją w oficjalnych sklepach: Google Play oraz AppStore.

Zgubiłem swoją kartę – co robić?

O ile karta została zarejestrowana, możliwe jest odzyskanie punktów zebranych na koncie. Nową kartę zamówicie w takiej sytuacji pod numerem: +48 22 339 63 00 lub odbierzecie u jednego z partnerów programu. Jednak nawet bez karty fizycznej możecie korzystać z karty wirtualnej w aplikacji PAYBACK.



Punkty nie zostały naliczone – dlaczego?

Mogło się tak stać z kilku powodów. Przede wszystkim, przechodząc do strony partnera z aplikacji mobilnej lub wersji przeglądarkowej PAYBACK, nie miejcie otwartych innych kart, nie korzystajcie z trybu prywatnego, nie korzystajcie z innych wtyczek cashback w czasie przechodzenia na stronę partnera i wyłączcie programy blokujące reklamy. Pamiętajcie też o wyrażeniu zgody na zbieranie plików cookies. Powodów takiego stanu rzeczy może być jednak więcej. Dotyczą one zazwyczaj dosyć rzadkich sytuacji, a więcej informacji znajdziecie na stronie programu.

Punkty nie naliczyły się, choć powinny – co robić?

Jeśli punkty nie pojawiły się na koncie pomimo odpowiednio długiego czasu, możecie złożyć reklamację. Zrobicie to telefonicznie (+48 22 339 63 00) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego w aplikacji. Pamiętajcie o przygotowaniu szczegółów Waszego konta, karty oraz danych transakcji.



Czy nagrodę PAYBACK można zwrócić?

Tak, każdą nagrodę rzeczową możecie zwrócić w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Szczegóły dotyczące zwrotu znajdują się w otrzymanej paczce.



Czy punkty można przekazywać pomiędzy użytkownikami?

Nie da się przekazać punktów na całkowicie odrębne konto, jednak zgodnie z informacjami zamieszczonymi wyżej – konta różnych użytkowników można połączyć w jedno.



Czy konta można połączyć?

Owszem, można połączyć ze sobą do 10 kont. W ten sposób wszyscy uczestnicy mogą korzystać z punktów i zbierać je na jednym koncie. Konta połączycie telefonicznie (+48 22 339 63 00) lub wypełniając formularz kontaktowy.

Na sam koniec warto wspomnieć, że PAYBACK przygotował również kilka przydatnych informacji na temat poruszania się po koncie, dostępnych w tym miejscu.

JAKDOROBIC.PL
W ŚWIETLE SOCIAL MEDIÓW


10

lat
na rynku

25

tysięcy
polubień

7

tysięcy członków
grupy

2.5

tysięcy
artykułów