Marka biznesowa a Internet – jak osiągnąć sukces w branży?

Jak pewne większość z Was zauważyła, w tym roku na blogu zaszło wiele ważnych zmian wizerunkowych. Zmiana domeny z .com na .pl, darmowy ebook dla czytelników bloga, nowy wygląd serwisu oraz „uosobienie” bloga w postaci przedstawienia mojej skromnej osoby. Na bazie zmian jakie zaszły, często zastanawiam się jak ważny jest wizerunek biznesowy w Internecie oraz na co tak naprawdę warto zwrócić uwagę. Wiadomo – budowa marki osobistej w życiu realnym nieco różni się od jej wirtualnego odpowiednika. Jeśli zatem zastanawiacie się nad budową własnej marki osobistej w sieci – sprawdźcie co moim zdaniem jest naprawdę ważne. Pamiętajcie, iż inwestycja we własną markę jest inwestycją o bardzo dużej stopie zwrotu, znacząco przewyższającej tradycyjne formy lokowania środków, na przykład w dobra materialne lub aktywa finansowe.

Wizerunek biznesowy i jego rola

Aktualny rynek firm obfituje w ogromną konkurencję niezależnie od rodzaju branży, w jakiej funkcjonują. Jest to zjawisko całkowicie naturalne z punktu widzenia ekonomii, jednak, aby efektywna działalność była możliwa trzeba skutecznie wyróżnić się na tle innych graczy. Przyciąganie klientów wydaje się więc być w pełni uzasadnione, zwłaszcza w perspektywie finansowej. Dlatego też dbałość o najdrobniejsze detale w postrzeganiu nas przez potencjalnych klientów wymaga znacznej uwagi. Budowa wizerunku marki w sieci odgrywa zatem ogromną rolę w XXI wieku, kiedy to Internet stanowi główny nośnik wszelkiej informacji. Jeżeli zastanawiacie się, w jaki sposób zainicjować własną pracę w kierunku doskonałości wizerunkowej prywatnej albo też firmowej, weźcie pod uwagę kilka ważnych kwestii. Przede wszystkim rozważcie jednak stworzenie własnego wizerunku biznesowego.

Perspektywa klienta, czyli czego oczekuje potencjalny nabywca?

Pierwszym krokiem do doskonałości wizerunkowej bezdyskusyjnie jest weryfikacja aktualnej pozycji rynkowej. Chcecie być lepsi? Musicie wiedzieć, jacy jesteście teraz, ale nie z własnego punktu widzenia. Istotne jest to, co inni myślą i mówią o Was. Oczywiście informacja przekazywana przez Was samych na własny temat ma ogromną wartość. Bezpośrednio bowiem wpływa ona na sposób, w jaki jesteście odbierani przez klientów. Jak zatem zdiagnozować swój aktualny wizerunek? Sprawdźcie to w Google, czyli bezcennym źródle obiektywnej informacji rynkowej na każdy temat. Warto więc ją wykorzystać w procesie kreowania siebie, jako konkurencyjnej jednostki w gąszczu szerokiej konkurencji. Innym ważnym miejscem są wszelkiej maści social media. Jeśli samodzielny research to dla Was za mało, możecie skorzystać z usług firm monitorujących Internet, jak an przykład Brand24.

Dobrą koncepcją, choć nieco mniej obiektywną jest ponadto sprawdzenie opinii panującej na swój temat wśród rodziny i znajomych. Profesjonaliści również mogą pomóc – dobry mentor na podstawie wnikliwej rozmowy z pewnością dostarczy Wam wartościowej wiedzy na temat wizerunkowych niedoskonałości. Przysłowiowy „klient – nasz Pan” zawsze zauważy to, co najbardziej chcecie ukryć – dlatego wyeksponujcie się w sposób najbardziej pożądany rynkowo. Przykładowo, skorzystajcie w tym celu z profesjonalnych usług fotografa i stwórzcie wspólnie nieskazitelny portret biznesowy.

Personalizacja marki, czyli zadbajcie o właściwe skojarzenia klientów

Perspektywa efektywnej pracy nad budową marki wymaga w pierwszej kolejności właściwego zrozumienia jej istoty. Wiąże się to nierozerwalnie z terminem „tożsamości marki”, która to składa się z pewnego zbioru cech łączących markę osobistą z Wami samymi. Jednocześnie jej zadaniem jest prezentacja waszej osoby w estetyce bliskiej ideału. Jest to najbardziej pożądana forma postrzegania rynkowego przez każdego z przedsiębiorców. Do tego właśnie powinniście zatem dążyć. Osiągnięcie wzorca, według którego potencjalni klienci będą kojarzyć dany produkt z Wami samymi, powinno być podstawowym celem, jakim sobie postawicie.

Osobowość marki to nic innego jak wasza odpowiedź na oczekiwania i wymagania docelowej grupy klientów. Spójność porozumienia pomiędzy Wami a odbiorcą, powinna zatem zakładać odzwierciedlenie popytu w podaży danej usługi albo produktu, które oferujecie. Co to oznacza w praktyce? Tyle, że waszym zadaniem jest postawienie się w perspektywie klienta, na którego zorientowana jest osobista działalność. Musicie wiedzieć, w jaki sposób chce widzieć Was odbiorca i właśnie takimi musicie się stać, aby przekonać go do swojej oferty. Tak działa sprzedaż – przekonajcie klienta tak, aby chciał u Was kupować, ale jednocześnie sprawcie by  marka osobista miała „waszą twarz”. Wydaje się to stosunkowo trudne, jednak korzyści, jakie można wynieść z wykonania profesjonalnego portretu biznesowego są niewspółmierne do jego ceny. Warto więc zainwestować w tę formę promocji, aby móc długofalowo cieszyć się efektywną działalnością w ramach konkurencyjnej platformy, jaką jest Internet.

Poznajcie konkurencję, czyli nie bagatelizujcie ofert współgraczy

Zanim zaczniecie budować swój wizerunek w sieci, najpierw skupcie się na opracowaniu odpowiedniej koncepcji. Jak to zrobić dobrze? Otóż w perspektywie konkurencyjności rynkowej najlepszym sposobem będzie skrupulatne określenie cech, których uosobieniem powinniście się stać. W tym celu przeprowadźcie dogłębną analizę profili prezentacyjnych swoich konkurentów.

Aby stać się rozpoznawalnym w branży i budzić zaufanie interesantów, koniecznie wykorzystajcie swój niszowy potencjał. Wizerunek powinien zawierać wszystkie najlepsze składowe, które decydują o popularności firm działających obok Was. Zachowanie harmonii pomiędzy waszą ofertą usług a wizerunkiem, waży o efektywnym działaniu i możliwości dalszego rozwoju zawodowego.

Zainteresowanie klientów ściśle współgra z tym, co reprezentujecie swoją osobą, dlatego też tak ważna jest dbałość o najdrobniejsze szczegóły. Mowa tu w przeważającej mierze o wyglądzie zewnętrznym – to on powoduje, że jesteście w stanie zdobyć zaufanie, a w efekcie sprzedać swój produkt. Zainwestujcie więc w siebie i nie bójcie się zaprezentować swojej osoby z jak najlepszej strony zacnemu gronu potencjalnych odbiorców. Dzięki spersonalizowanej fotografii biznesowej możecie wreszcie uczynić swoje starania opłacalnymi. Zdobywanie nowych klientów stanie się łatwiejsze, jeśli wizerunek osobisty będzie przedstawiał wasze najlepsze cechy. Dlatego też pozwólcie się ponieść inwencji twórczej i stwórzcie swój własny portret biznesowy, który wyróżni Was z grona waszych konkurentów.

Skorzystajcie na internetowej popularności…

Szukanie sposobów na pozytywny odbiór Was i waszych produktów wśród klientów oznacza, że to dobry moment na kolejny milowy krok w drodze do doskonałości. Kreacja waszego wizerunku w sieci wiąże się nierozerwalnie także z aspektem dostępności do informacji na temat waszej firmy. Dotarcie do szerszego grona użytkowników Internetu to nie tylko uboga strona zawierająca zakładkę Kontakt. Zwróćcie uwagę, że wymagania dotyczące pozycjonowania przedsiębiorstwa w rynku wzrastają wraz z konkurencją, a Internet to doskonałe narzędzie do poprawy własnego położenia. Nowoczesne rozwiązania mobilne oszczędzające czas klientów to jeden z elementów, który dobrze wykorzystany sprawi, że staniecie się rozpoznawalni i jedyni w swoim rodzaju w oczach nabywców. Rzetelna informacja przekazana drogą elektroniczną pomoże nowym klientom dotrzeć do interesującego ich brandu.

Ponadto dobrze jest nawiązać bezpośrednią komunikację. Kojarzenie właśnie Was z danym produktem wpłynie na pozytywne postrzeganie waszego wizerunku biznesowego. Indywidualne podejście do każdego z kontrahentów jest bowiem w dzisiejszych czasach bardzo pozytywnie odbierane. Dlatego właśnie profesjonalnie skonstruowana strona internetowa to klucz do sukcesu! Jeśli sami nie posiadacie umiejętności w zakresie tworzenia stron internetowych, wydelegujcie to zadanie firmie zewnętrznej. Najlepszym sposobem weryfikacji potencjalnego kontrahenta będzie poczta pantoflowa, czyli polecenia waszych znajomych czy kontrahentów. Wiadomo – jak zobaczymy przykład gotowego udanego projektu na własne oczy, wówczas łatwiej nam podjąć decyzję „tak, biorę to”.

Nie zapominajcie jednak w tym wszystkim o istotności własnego wizerunku, który będzie stanowił swoistą reklamę działalności.  Prezentacja osoby jako „twarzy” podejmowanych działań to najlepsze, co można zrobić w zakresie reklamy. Portret biznesowy zawsze dobrze wygląda na stronie internetowe, a jego wykonanie warto zlecić profesjonaliście.

Idealny portret biznesowy = profesjonalny wizerunek marki

Pierwsze wrażenie zawsze odgrywa szczególną rolę w całym procesie efektywnego pozyskiwania klientów. W związku z tym, że każdy człowiek jest wzrokowcem, tendencja do przypisywania pozytywnych, bądź negatywnych cech na podstawie „pierwszego wejrzenia” jest całkowicie naturalna. To czy oferta zyska zainteresowanie klientów, zależy głównie od tego jak dana osobowość zostanie zinterpretowana.

Jako aktywni uczestnicy rynku internetowego musicie zdawać sobie sprawę z powagi sytuacji wobec własnego wizerunku w oczach innych. „Jak Cię widzą – tak Cię piszą”, wykorzystajcie więc czas własnej promocji najlepiej jak potraficie, tworząc swój idealny portret biznesowy. Kreacja profesjonalnego wizerunku marki to duże wyzwanie, jednak z perspektywy potencjału, jaki drzemie w zaufaniu społecznym – naprawdę warto. Klienci odwdzięczą się za to wzrostem zainteresowania, a to dobrze wróży przyszłości waszej firmy. K

Dobra fotografia biznesowa to nie jest zwykłe zdjęcie! Tkwi w nim sekret, który powoduje, że wasza osoba wzbudzi zaufanie a wykorzystanie powiązania pewności siebie z otwartością na potrzeby klientów, skłoni ich do nawiązania współpracy właśnie z Wami.

JAKDOROBIC.PL
W ŚWIETLE SOCIAL MEDIÓW


10

lat
na rynku

25

tysięcy
polubień

7

tysięcy członków
grupy

2.5

tysięcy
artykułów