Artykuł o księgowości od inFakt wywołał spore zainteresowanie. Postanowiliśmy więc odpowiedzieć zbiorczo zarówno na przesłane przez czytelników pytania, jak i na te, które mogą pojawić się w przyszłości. Ten wpis powinien rozwiać większość wątpliwości dotyczących usług księgowości oraz samego programu do fakturowania inFakt. Jeśli jednak pojawią się dodatkowe pytania – chętnie odpowiemy na nie w komentarzach pod artykułem.
Na końcu artykułu znajdziecie także specjalny link polecający. Jeśli skorzystacie z niego podczas rejestracji, a następnie zdecydujecie się na usługi księgowości w ramach inFakt, otrzymacie 100 zł premii na start.
- Jak mogę założyć działalność gospodarczą za pomocą inFakt?
- Jakie dokumenty będą mi potrzebne do założenia firmy z inFakt?
- Czy muszę płacić za pomoc przy rejestracji firmy w inFakt?
- Czym różni się aplikacja inFakt od pełnej obsługi księgowej przez biuro rachunkowe?
- Jakie opcje płatności są dostępne w inFakt?
- Na czym polega integracja konta InFakt z rachunkiem bankowym? Jakie daje korzyści?
- Ile kosztują usługi InFakt?
- Czy InFakt oferuje wsparcie specjalistów osobom korzystającym z samodzielnej księgowości i programu do faktur?
- Czy muszę mieć siedzibę firmy, aby założyć działalność gospodarczą z inFakt?
- Czy InFakt oferuje również plan „samodzielna księgowość” dla spółek?
- Czy inFakt obsługuje wszystkie formy opodatkowania dla jednoosobowych działalności gospodarczych i spółek?
- Czy mogę skorzystać z inFakt, jeśli prowadzę firmę z zagranicy?
- Czy księgowy inFakt zajmie się w 100% rozliczeniami z ZUS i Urzędem Skarbowym?
- Czy księgowy może reprezentować mnie podczas kontroli US lub ZUS?
- Czy mogę wystawiać faktury w różnych walutach?
- Jakie rodzaje faktur mogę wystawiać za pomocą inFakt?
- Czy mogę dodać kilku użytkowników do mojego konta w inFakt?
- Czy inFakt pomaga w przygotowywaniu raportów finansowych na koniec roku?
- Czy inFakt pomoże mi w wyborze odpowiednich kodów PKD?
Jak mogę założyć działalność gospodarczą za pomocą inFakt?
Założenie firmy z inFakt jest naprawdę proste. Wystarczy, że założycie konto na platformie, a potem krok po kroku przejdziecie przez proces rejestracji. Dedykowany specjalista pomoże Wam wybrać formę opodatkowania, wypełnić formularze i zgłosić firmę do ZUS-u i Urzędu Skarbowego. Będziecie mieli okazję przekonać się, że nie jest to wcale takie trudne.
Jakie dokumenty będą mi potrzebne do założenia firmy z inFakt?
Do założenia firmy wystarczy kilka podstawowych informacji. Będziecie potrzebować swojego numeru PESEL, adresu zamieszkania, adresu siedziby firmy (chyba że zdecydujecie się na działalność bez fizycznej siedziby). Warto też przygotować wcześniej kody PKD (czyli kody określające rodzaj Waszej działalności).
Czy muszę płacić za pomoc przy rejestracji firmy w inFakt?
Pomoc specjalisty w rejestracji działalności jest darmowa i niezobowiązująca.
Czym różni się aplikacja inFakt od pełnej obsługi księgowej przez biuro rachunkowe?
Aplikacja inFakt to opcja dla tych, którzy chcą samodzielnie prowadzić księgowość i wystawiać faktury, korzystając z prostych narzędzi dostępnych w aplikacji. Z kolei pełna obsługa biura rachunkowego to opcja dla osób, które wolą zlecić całą księgowość profesjonalistom – biuro zajmuje się wszystkimi rozliczeniami, deklaracjami i całą resztą. Wybór zależy od Waszych potrzeb.
Jakie opcje płatności są dostępne w inFakt?
W inFakt możecie zapłacić za usługi na kilka sposobów – przelewem online, kartą płatniczą, BLIKiem lub kartá podpięta do portfela elektronicznego. Dla większej wygody możecie też ustawić automatyczne płatności kartą. Wówczas opłata miesięczna zostanie pobrana bez Waszego udziału.

Na czym polega integracja konta InFakt z rachunkiem bankowym? Jakie daje korzyści?
Integracja konta bankowego z inFakt to ogromne ułatwienie w zarządzaniu finansami firmy. Dzięki niej wszystkie transakcje bankowe automatycznie pojawiają się w aplikacji, dzięki czemu zawsze będziecie mieć podgląd na aktualny stan konta oraz swoje przychody i wydatki. Integracja pozwoli też inicjować przelewy bezpośrednio z aplikacji księgowej, co ułatwi opłacanie faktur.
Ile kosztują usługi InFakt?
inFakt oferuje różne plany dopasowane do potrzeb przedsiębiorców. Jeśli potrzebujecie jedynie narzędzia do wystawiania faktur, koszt to 4,99 zł netto miesięcznie. Dla tych, którzy chcą prowadzić księgowość samodzielnie, dostęp do aplikacji zaczyna się od 29 zł netto miesięcznie. Pełna obsługa księgowa z dedykowanym księgowym kosztuje od 189 zł netto miesięcznie, choć ceny mogą się różnić w zależności od specjalisty. Z kolei dla spółek z o.o. dostępny jest pakiet od 619 zł netto miesięcznie. W każdej chwili można dostosować plan do swoich potrzeb.

Czy InFakt oferuje wsparcie specjalistów osobom korzystającym z samodzielnej księgowości i programu do faktur?
Tak, w każdej chwili możecie liczyć na pomoc specjalistów. Jeśli napotkacie jakiekolwiek trudności, możecie skorzystać z porad księgowych dostępnych online, z którymi porozmawiacie na czacie aplikacji. Musicie mieć jednak świadomość, że to jedynie doraźna pomoc w kwestiach technicznych oraz „ogólnych” kwestiach księgowych. Specjaliści dostępni na czacie nie są reprezentującymi Was przed urzędami księgowymi, więc ich pomoc jest nieco ograniczona.
Czy muszę mieć siedzibę firmy, aby założyć działalność gospodarczą z inFakt?
Nie, już od dawna rejestrowane w Polsce działalności gospodarcze nie potrzebują stacjonarnej siedziby. Brak siedziby oznacza, że będziecie rozliczać podatki w urzędzie właściwym dla Waszego miejsca zamieszkania.
Czy InFakt oferuje również plan „samodzielna księgowość” dla spółek?
W przypadku spółek dostępny jest jedynie program do wystawiania faktur oraz pakiet z dedykowanym księgowym. Wynika to ze znacznie bardziej skomplikowanej księgowości.
Czy inFakt obsługuje wszystkie formy opodatkowania dla jednoosobowych działalności gospodarczych i spółek?
Tak, w inFakt obsłużycie wszystkie formy opodatkowania – podatek liniowy, zasady ogólne, ryczałt, VAT i inne. Możecie swobodnie wybierać, co Wam najbardziej odpowiada.
Czy mogę skorzystać z inFakt, jeśli prowadzę firmę z zagranicy?
Jeśli firma jest zarejestrowana w Polsce, inFakt pozwoli prowadzić księgowość bez względu na to, gdzie obecnie przebywa jej właściciel.
Czy księgowy inFakt zajmie się w 100% rozliczeniami z ZUS i Urzędem Skarbowym?
Na początku współpracy z księgowym inFakt podpiszecie dokumenty pełnomocnictwa dla konkretnej specjalistki/specjalisty. Dzięki temu będziecie reprezentowani przez profesjonalistę w codziennych czynnościach, takich jak wysyłanie deklaracji do urzędów.
Czy księgowy może reprezentować mnie podczas kontroli US lub ZUS?
Tak, wspomniane wcześniej pełnomocnictwo daje Waszemu księgowemu prawo do reprezentowania Was również podczas kontroli.
Czy mogę wystawiać faktury w różnych walutach?
Tak, możecie wystawiać faktury w różnych walutach, co jest bardzo przydatne, jeśli macie zagranicznych klientów lub współpracujecie z firmami za granicą.
Jakie rodzaje faktur mogę wystawiać za pomocą inFakt?
Za pomocą aplikacji inFakt możecie wystawiać wszystkie najpopularniejsze rodzaje faktur, w tym fakturę VAT, marża, fakturę pro-forma, faktury zaliczkowe czy korygujące.

Czy mogę dodać kilku użytkowników do mojego konta w inFakt?
Tak, możecie dodać kilku użytkowników do swojego konta. To świetna opcja, jeśli w firmie pracuje więcej osób i chcecie, żeby każdy miał dostęp do niektórych danych.
Czy inFakt pomaga w przygotowywaniu raportów finansowych na koniec roku?
Tak, InFakt pomoże Wam przygotować wszystkie raporty na koniec roku – bilans, rachunek zysków i strat i inne dokumenty niezbędne do rozliczenia rocznego. Statystyki finansowe dostępne w aplikacji są z roku na rok coraz bardziej rozbudowane. Jeśli lubicie analizować finanse – dobrze trafiliście.
Czy inFakt pomoże mi w wyborze odpowiednich kodów PKD?
Dedykowany specjalista ds. księgowości pomoże Wam dobrać kody PKD dopasowane do Waszej działalności już przy rejestrowaniu firmy. W dowolnym momencie będziecie mogli je również zmienić – na przykład w sytuacji, gdy postanowicie rozszerzyć swoją działalność.
100 zł premii na start – jak to działa?
InFakt prowadzi ciekawy program poleceń, który oferuje nowym klientom atrakcyjny bonus w wysokości 100 zł do wykorzystania na usługi księgowe. Aby skorzystać z tej oferty, wystarczy zarejestrować się za pomocą dedykowanego linku polecającego. Premię otrzymacie za wybranie pakietu aplikacja + księgowy. Po rejestracji i podpisaniu umowy, możecie wykorzystać przyznany rabat już przy pierwszej płatności za usługi księgowe.

Nie ma znaczenia, czy prowadzicie już jednoosobową działalność gospodarczą/spółkę czy dopiero planujecie ją zarejestrować. W oby przypadkach możecie wziąć udział w promocji i zgarnąć 100 zł premii.
Szczegółów szukajcie w regulaminie programu poleceń.
Dodaj odpowiedź