Promocja Freedom24 przedłużona do 31 października 2024 roku! W związku z tym postanowiliśmy zaktualizować nasze FAQ dotyczące promocji, jak i działania samej platformy inwestycyjnej. Freedom24 to broker, który od dłuższego czasu zajmuje stabilną pozycję w naszym Rankingu Kont Maklerskich. Oferuje znane i lubiane (przez tak zwanych pasywnych inwestorów) ETF-y oraz tradycyjne akcje giełdowe z całego świata. Oprócz tego na platformie znajdziecie także produkty oszczędnościowe, które nie polegają na inwestowaniu środków, za to zapewniają pewny i określony zysk w założonym czasie. W niniejszym artykule skupimy się na rozwiewaniu wątpliwości i odpowiadaniu na najpopularniejsze pytania na temat Freedom24, które zadaliście nam w wiadomościach prywatnych, mailach i komentarzach. Jeśli zaś nazwa platformy jest Wam zupełnie obca, zacznijcie od lektury bazowego artykułu z analizą brokera. Znajdziecie tam również szczegółowe informacje na temat promocji na start oferującej nawet 20 darmowych akcji o wartości do 800 USD każda! Polecam Wam także zainteresować się omówieniem wspomnianych produktów oszczędnościowych, a także naszą instrukcją nabywania i sprzedawania akcji oraz ETF.
Freedom24 – FAQ – spis treści:
- Do czego służy platforma Freedom24?
- Jakie instrumenty są dostępne dla inwestorów posiadających konto Freedom24?
- Czy za pośrednictwem Freedom24 mogę inwestować na Forexie?
- Czy Polacy mogą inwestować na światowych rynkach za pośrednictwem Freedom24?
- Czy broker dostarcza PIT? W jaki sposób rozliczyć podatek od inwestycji?
- Jak wygenerować raport brokerski?
- Czy to bezpieczny broker?
- Ile kosztuje założenie i prowadzenie konta?
- Jakie prowizje od kupna i zbycia aktywów nalicza Freedom24?
- Czy mogę uzyskać pomoc w języku polskim?
- Czy dostępna jest aplikacja mobilna Freedom24?
- W jaki sposób wpłacić i wypłacić środki z Freedom24?
- W jakiej walucie prowadzone jest konto inwestycyjne Freedom24?
- Jak działają produkty oszczędnościowe Freedom24?
- Jakie dokumenty są wymagane do weryfikacji?
- Co to jest sesja bezpieczeństwa?
- Co się stanie z środkami klientów w przypadku bankructwa Freedom24?
- W jaki sposób zamknąć konto na platformie?
- Czy aplikacja przeglądarkowa i mobilna jest dostępna w języku polskim?
Do czego służy platforma Freedom24?
Freedom24 jest platformą inwestycyjną – brokerem umożliwiającym kupowanie i sprzedawanie aktywów na największych rynkach całego świata. Freedom Finance Europe jest spółką zależną Freedom Holding Corp – amerykańskiej spółki notowanej na NASDAQ – jednej z największych giełd amerykańskich.
Jakie instrumenty są dostępne dla inwestorów posiadających konto Freedom24?
Główne punkty oferty to tradycyjne akcje giełdowe oraz ETF-y, czyli pasywne fundusze notowane na giełdzie, odwzorowujące notowania całych indeksów lub konkretnych sektorów gospodarki. Platforma oferuje także produkty strukturyzowane (w ich skład wchodzi zwykle kilka różnych instrumentów finansowych – część z nich odpowiada za zysk z inwestycji, a rolą pozostałych jest stabilizowanie portfela poprzez inwestowanie w bardziej przewidywalne aktywa, takie jak obligacje) oraz ciekawe produkty oszczędnościowe, o których powiemy jeszcze w innym punkcie.
Czy za pośrednictwem Freedom24 mogę inwestować na Forexie?
Nie – broker nie oferuje dostępu do rynku walutowego.
Czy Polacy mogą inwestować na światowych rynkach za pośrednictwem Freedom24?
Jak najbardziej tak! Broker ma wszelkie potrzebne zezwolenia i licencje na prowadzenie swojej działalności w Europie, w tym również w Polsce.
Czy broker dostarcza PIT? W jaki sposób rozliczyć podatek od inwestycji?
Nie otrzymacie gotowego zeznania PIT. Platforma wygeneruje dla Was jednak (za darmo) raport brokerski, w którym zawarte będą wszystkie informacje potrzebne do samodzielnego wypełnienia PIT: dokładne kwoty i daty. Jestem przekonany, że każdy z Was poradzi sobie z tym zadaniem bez problemu 😉
Jak wygenerować raport brokerski?
W tym celu wystarczy przejść do swojego profilu i odszukać zakładkę Raporty brokerskie. W ten sposób wygenerujecie raport za konkretny okres.
Czy to bezpieczny broker?
Platforma Freedom24 jest regulowana przez CySEC i posiada wszelkie potrzebne licencje i zezwolenia do oferowania usług inwestycyjnych. Broker działa w zgodzie z europejskim prawem, spełniając normy między innymi dyrektywy MIFID II. Więcej na temat bezpieczeństwa znajdziecie na stronie Freedom24.
Ile kosztuje założenie i prowadzenie konta?
Z platformy możecie korzystać w ramach trzech planów taryfowych (All Inclusive w USD oraz Prime i Smart w EUR). Każdy z nich jest darmowy w prowadzeniu. Wybierając konkretny plan, będziecie ponosić zróżnicowane koszty inwestycji.
Jakie prowizje od kupna i zbycia aktywów nalicza Freedom24?
Najważniejsze opłaty widzicie na poniższej grafice:
Czy mogę uzyskać pomoc w języku polskim?
Tak, platforma oferuje polskojęzyczny support. Możecie skontaktować się z konsultantem za pośrednictwem poczty e-mail, chatu w aplikacji oraz telefonicznie. Możliwe są jednak czasowe problemy z dostępnością polskojęzycznych konsultantów.
Czy dostępna jest aplikacja mobilna Freedom24?
Tak, firma posiada swoją aplikację w wersji dla systemów Apple iOs i Android. Pamiętajcie, że w przypadku aplikacji finansowych należy zwracać szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Aplikację pobierajcie wyłącznie z oficjalnego źródła, czyli sklepu Google Play lub App Store. Ważne jest także regularne aktualizowanie aplikacji. Każda aktualizacja może zawierać istotne łatki bezpieczeństwa.
W jaki sposób wpłacić i wypłacić środki z Freedom24?
Konto inwestycyjne możecie doładować przelewem (bez dodatkowych opłat) lub kartą debetową (z prowizją 2%). Koniecznie zwróćcie jednak uwagę na opłatę, którą należy ponieść, wypłacając środki na swoje konto bankowe. Opłata jest stała i wynosi 7 EUR – niezależnie od tego, jak dużą kwotę planujecie wypłacić.
W jakiej walucie prowadzone jest konto inwestycyjne Freedom24?
Konto inwestycyjne możecie prowadzić w walucie EUR lub USD. Polecam Wam wpłacać od razu taką walutę, jakiej będziecie potrzebować do realizowania swoich inwestycji. Przewalutowania wewnątrz portfela są co prawda możliwe, ale obarczone prowizją na poziomie 0,25%.
Jak działają produkty oszczędnościowe Freedom24?
Freedom24 oferuje swoim klientom konto oszczędnościowe D oraz długoterminowe plany oszczędnościowe. Z założenia nie są to produkty inwestycyjne, a zysk osiągany ze swojego kapitału jest łatwy do przewidzenia i gwarantowany. Więcej na temat tych produktów napisaliśmy w dedykowanym artykule.
Jakie dokumenty są wymagane do weryfikacji?
Do założenia konta wystarczy Wam smartfon, dokument tożsamości (paszport lub dowód osobisty) oraz dokument poświadczający Wasz adres zamieszkania. Według informacji podanych przez platformę funkcję tego ostatniego może pełnić na przykład wyciąg bankowy czy rachunek za media (nie liczy się jednak rachunek za telefon). Jak się dowiedziałem, w przypadku trudności z wyżej wymienionymi dokumentami, poświadczeniem adresu może być także dokument potwierdzający adres zameldowania, który w kilka minut pobierzecie z gov.pl – pod tym adresem.
Co to jest sesja bezpieczeństwa?
Otwarcie sesji bezpieczeństwa pozwoli Wam wprowadzać ważne zmiany w profilu oraz kupować i sprzedawać posiadane aktywa. Otwarcie sesji bezpieczeństwa odbywa się poprzez przepisanie przesłanego kodu SMS.
Co się stanie z środkami klientów w przypadku bankructwa Freedom24?
Zgodnie z europejskim prawem każdy broker z siedzibą w UE musi być członkiem Funduszu Rekompensat dla Inwestorów (ICF). W przypadku teoretycznego bankructwa klienci firmy mają prawo do ubiegania się o odszkodowanie z wymienionego funduszu. Aktywa każdego klienta są ubezpieczone na kwotę 20.000 euro. Poza tym, gdy firma zbankrutuje, regulatorzy przydzielą zarządzającego aktywami, po czym klienci będą mogli zażądać przeniesienia swoich aktywów na inne konta.
W jaki sposób zamknąć konto na platformie?
Konto na platformie zamkniecie, przechodząc do ustawień profilu i odszukując zakładkę Zamknij konto w sekcji Bezpieczeństwo (potrzebne będzie do tego otwarcie sesji bezpieczeństwa). Wcześniej należy jednak zamknąć wszystkie pozycje inwestycyjne oraz wypłacić posiadaną gotówkę.
Czy aplikacja przeglądarkowa i mobilna jest dostępna w języku polskim?
Tak, z aplikacji przeglądarkowej i mobilnej możecie korzystać w języku polskim, który będzie domyślnym ustawionym językiem od razu po instalacji.
Dodaj odpowiedź