Pierwszy artykuł dotyczący Booksy bardzo Wam się spodobał. Jeśli więc ktoś z Was jeszcze do niego nie dotarł, to serdecznie polecam lekturę dokładnej analizy platformy Booksy z perspektywy małego lokalnego biznesu. Dziś zajmiemy się pytaniami, które pojawiły się w nadesłanych e-mailach oraz tymi, które być może zrodziły się w Waszych głowach po przeczytaniu pierwszego wpisu. Zanim jednak przejdziecie do poznawania Booksy, przypomnę Wam tylko, że z kodem JakDorob otrzymacie 3 miesiące korzystania z platformy za darmo przy opłaceniu subskrypcji na okres 3 miesięcy z góry. To ciekawa zniżka Booksy dla firm – na dobry początek współpracy z platformą. Szczegółów szukajcie w podlinkowanym wyżej artykule 😉
Booksy – FAQ – spis treści
- Do czego służy Booksy?
- Jakie korzyści może przynieść firmie obecność na Booksy?
- Z jakimi rodzajami punktów usługowych współpracuje Booksy?
- Czy w Booksy można prowadzić płatne kampanie reklamowe swojego lokalu usługowego?
- Czy wizytę w Booksy można opłacić przez aplikację?
- Jak wygląda proces zakładania konta na Booksy?
- Ile kosztuje korzystanie z Booksy?
- Czy Booksy pobiera prowizję od każdego klienta?
- Ile kosztuje Booksy Boost?
- Jakie efekty może przynieść zastosowanie Booksy Boost?
- Na jak długi okres podpisujemy umowę z Booksy? Czy można zrezygnować z usługi w dowolnym momencie?
- Czy mój lokal może liczyć na wsparcie doradców Booksy?
- Czy dostępny jest darmowy okres próbny?
- Świadczę kilka usług w lokalu o tej samej nazwie. Czy mogę dodać wiele różnych kategorii (na przykład z zakresu usług fryzjerskich, kosmetycznych i masażu)?
- Na czym polega rabat Booksy dla nowych firm?
- Czy Booksy działa także w wersji mobilnej?
- Czy Booksy pozwala na sprzedaż kart podarunkowych/voucherów?
- Czy Booksy pozwala na wysyłanie SMS-ów marketingowych do klientów?
- Czy Booksy pomoże mi zmniejszyć dużą liczbę odwołanych wizyt lub klientów, którzy po prostu nie pojawili się w wyznaczonym terminie?
- Czym jest lista oczekujących w Booksy?
- Czy Booksy umożliwia ustawianie czasowych promocji, rabatów i obniżek?
- Co to jest Booksy Boost?
- Booksy naliczy prowizję za kampanię z Booksy Boost, jeśli pozyskam klienta samodzielnie?
- Czy Booksy wystawia faktury VAT?
- Czy możliwa jest integracja z mediami społecznościowymi? W jaki sposób ona działa?
- Czy z pomocą Booksy mogą łączyć usługi w pakiety?
- Booksy pozwala na sprzedaż karnetów/abonamentów na usługi?
Do czego służy Booksy?
Booksy to system do zarządzania biznesem wraz z połączoną z nim platformą online pozwalającą klientom rezerwować wizyty w punktach usługowych. Choć początkowo na platformie dostępne były głównie usługi dotyczące branży beauty, cały czas dodawane są kolejne kategorie punktów (na przykład związanych z finansami czy motoryzacją). Booksy planuje dalszy rozwój, by stać się jak najbardziej wszechstronnym i funkcjonalnym miejscem.
Jakie korzyści może przynieść firmie obecność na Booksy?
Współpraca z Booksy daje przede wszystkim korzyści marketingowe (pozwala dotrzeć do nowych klientów, którzy do tej pory nie znali Waszego biznesu), co w efekcie zwiększa sprzedaż. Dodatkowym atutem jest zwiększenie jakości obsługi klienta poprzez możliwość wygodnego rezerwowania wizyt online. Właściciel i pracownicy biznesu są dzięki temu odciążeni, jeśli chodzi o odbieranie telefonów i odrywanie się od pracy.
Ponadto możecie kierować do swoich odbiorców różne ciekawe promocje i rabaty. Rabat można przypisać do klienta – nie ma możliwości oferowania rabatu na profilu danego biznesu, promocje zaś są widoczne na profilu dla wszystkich klientów.
Z jakimi rodzajami punktów usługowych współpracuje Booksy?
Choć Booksy kojarzy się głównie z branżą beauty, platforma ma znacznie większy zakres możliwości. W Booksy znajdziemy działające prężnie myjnie i warsztaty samochodowe, lekarzy weterynarii, groomerów i znacznie, znacznie więcej lokalnych biznesów.
Czy w Booksy można prowadzić płatne kampanie reklamowe swojego lokalu usługowego?
Booksy udostępnia usługę Booksy Boost, która jest dodatkowo płatna. Boost to usługa polegająca na promowaniu biznesu, dzięki czemu ma się większą szansę na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie przychodów. Po włączeniu Boost, biznes pojawi się na liście promowanych salonów na platformie do rezerwacji i w aplikacji Booksy dla klientów. Dzięki temu, użytkownicy poszukujący usługi będą mogli szybciej dotrzeć do promowanego salonu i umówić wizytę! Biznesy korzystające z Boost mają szansę pojawienia się w mediach społecznościowych i na blogu Booksy dla klientów, co zwiększa ich rozpoznawalność. Miesięcznie te kanały odwiedza tysiące użytkowników!
Czy wizytę w Booksy można opłacić poprzez aplikację?
Tak, Booksy udostępnia rożne formy płatności mobilnych (takie jak BLIK, ApplePay czy Google Pay), które umożliwiają pobieranie przedpłat i kaucji, a także płatności za pomocą podpiętej do aplikacji karty płatniczej tuż po zakończeniu wizyty.
Jak wygląda proces zakładania konta na Booksy?
Do Booksy możecie dołączyć za pośrednictwem dedykowanego odnośnika dla partnerów. Wystarczy krótki proces rejestracji, by od razu zacząć korzystać z funkcjonalności platformy. Pamiętajcie, by podać kod JakDorob, w celu uzyskania 3 miesięcy za darmo!
Ile kosztuje korzystanie z Booksy?
Platforma ma prosty i przejrzysty cennik. Dostęp do Booksy dla firm kosztuje 135 zł netto miesięcznie. Utworzenie profilu dla pracownika kosztuje 35 zł (ale tylko do 9 pracowników – każdy kolejny profil jest darmowy).
Oczywiście dostęp do Booksy dla klientów umawiających się na wizyty jest darmowy.
Czy Booksy pobiera prowizję od każdego klienta?
Prowizja od klienta pobierana jest wyłącznie w przypadku korzystania z dodatkowo płatnej usługi Booksy Boost. Wówczas prowizja za klienta pobierana jest tylko wtedy, gdy nowy klient zarezerwuje wizytę, podczas gdy Boost – usługa polegająca na promowaniu Waszego biznesu będzie włączona. Prowizja wynosi 45% liczonej od wartości usług zrealizowanych podczas pierwszej wizyty klienta Boost (minimum 25 zł netto). Natomiast 100% przychodów z przyszłych wizyt tego klienta należy do biznesu.
Ile kosztuje Booksy Boost?
Platforma naliczy prowizję za każdego nowego klienta, który po raz pierwszy umówi wizytę w Waszym lokalu dzięki funkcji Booksy Boost. Przy umowie na okres 12 miesięcy prowizja Booksy Boost to 35% + VAT. Przy umowie na czas nieokreślony (którą można rozwiązać w dowolnym momencie, zachowując miesięczny okres wypowiedzenia ze skutkiem na koniec następnego okresu rozliczeniowego), prowizja to 45% + VAT.
Najważniejsze jest jednak to, że płacicie wyłącznie za wynik. Bez nowych klientów nie będzie żadnej prowizji 😉
Jakie efekty może przynieść zastosowanie Booksy Boost?
Booksy Boost to pakiet realnych korzyści w postaci dodatkowego promowania – biznesy korzystające z Boost mają szansę pojawienia się w mediach społecznościowych i na blogu Booksy dla klientów. Dzięki tej usłudze uda się Wam zwiększyć rozpoznawalność Twojego profilu w Marketplace Booksy oraz szansę na pozyskanie potencjalnych klientów czy zapełnić puste dotąd godziny w kalendarzu.
Według danych Booksy, średnio o 56% więcej klientów uzyskały biznesy, które korzystały z Boost przez okres 3 miesięcy. Co więcej, średnio o 17% wyższe przychody uzyskały biznesy korzystające z Boost przez okres 3 miesięcy.
Na jak długi okres podpisujemy umowę z Booksy? Czy można zrezygnować z usługi w dowolnym momencie?
Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia, a więc rezygnacja z usług Booksy może nastąpić z zachowaniem pełnego okresu rozliczeniowego ze skutkiem na koniec tego okresu.
Czy mój lokal może liczyć na wsparcie pomocy technicznej Booksy?
Dla zachowania ciągłości działań biznesowych Booksy udostępnia możliwość kontaktu drogą mailową oraz czat na żywo z pomocą techniczną. Dostępny jest w aplikacji na dowolnym urządzeniu. Doradcy techniczni pomogą Wam od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 19:00 (infolinia techniczna jest dostępna między 9:00 a 17:00).
Czy dostępny jest darmowy okres próbny?
Tak, Booksy pozwala na całkowicie darmowe przetestowanie usług przez pierwsze 7 dni. Po tym czasie zacznie obowiązywać regularna stawka. Pamiętajcie też o specjalnej promocji 3+3, czyli 3 miesiące za darmo przy opłaceniu usługi za 3 miesiące z góry (czyli razem 6 miesięcy).
Świadczę kilka usług w lokalu o tej samej nazwie. Czy mogę dodać wiele różnych kategorii (na przykład z zakresu usług fryzjerskich, kosmetycznych i masażu)?
Jak najbardziej, w Booksy funkcjonuje wiele biznesów zajmujących się różnymi kategoriami usług, a platforma pozwala na przydzielanie firmy do wielu kategorii. Taki punkt wyświetla się wtedy w kilku różnych kategoriach usług.
Na czym polega zniżka Booksy dla nowych firm?
Zasady rabatu Booksy dla nowych klientów są proste i intuicyjne. Nowi klienci biznesowi Booksy, którzy zdecydują się na rejestrację w serwisie i opłacenie 3 miesięcy subskrypcji z góry, otrzymają dodatkowe 3 miesiące korzystania z platformy za darmo! Dzięki temu zyskacie 6 miesięcy dostępu do Booksy w cenie zaledwie 3 miesięcy. Pamiętajcie jednak, że promocja Booksy zadziała wyłącznie ze specjalnym kodem partnerskim. Wykorzystajcie kod JakDorob.
Czy Booksy działa także w wersji mobilnej?
Tak, Booksy jest dostępne w dwóch wariantach. Aplikacja Booksy Biz to lekka i intuicyjna aplikacja na smartfony i urządzenia mobilne. Dodatkowo możecie skorzystać z bardziej rozbudowanej platformy na komputery i tablety. Możecie więc korzystać z aplikacji na telefon do prostych zadań na co dzień czy planowania strategii marketingowych, a komputera lub tabletu używać do zarządzania magazynem, rozbudowanymi statystykami, dodawaniem sprzętu, zarządzanie czasem pracy, ustalania promocji , pakietów czy przeglądania wyników z Booksy Boost.
Czy Booksy pozwala na sprzedaż kart podarunkowych/voucherów?
Jak najbardziej! Jako właściciele biznesów możecie tworzyć karty podarunkowe na swoje usługi. Taką opcję możecie uruchomić jedynie za pośrednictwem platformy Booksy Biz na swoim komputerze czy tablecie. Dzięki tej opcji klienci będą mogli kupić online vouchery na usługi fryzjerskie, masaż czy zabiegi kosmetyczne – to idealny pomysł na prezent!
Czy Booksy pozwala na wysyłanie SMS-ów marketingowych do klientów?
Booksy pozwala wysyłać do klientów SMS-y w celach marketingowych (oczywiście jeśli użytkownik Booksy wyraził na to zgodę). Koszt jednego takiego SMS-a to 10 groszy netto.
Warto jednak wiedzieć, że SMS-y związane bezpośrednio z umówioną wizytą (na przykład odwołanie, przypomnienie czy propozycja zmiany terminu) są darmowe bez limitu.
Czy Booksy pomoże mi zmniejszyć liczbę odwołanych wizyt lub klientów, którzy po prostu nie pojawili się w wyznaczonym terminie?
Booksy pozwala na ustawienie konieczności wniesienia przedpłaty lub kaucji. Przedpłata to część należnej kwoty, którą klient płaci jeszcze przed wizytą – w momencie rezerwacji. Po wizycie reguluje już tylko pozostałą kwotę. Jeśli klient nie zjawi się na wizytę, odzyskacie przynajmniej część poniesionych kosztów, gdyż przedpłata zostaje na Waszym koncie. W przypadku kaucji klient zatwierdza warunki rezerwacji terminu i podpina kartą płatniczą do aplikacji Booksy. Jeśli nie zjawi się w umówionym terminie, kaucja zostanie pobrana z karty i trafi na Wasze konto w ramach rekompensaty. Jeśli uznacie to za stosowne, możecie zwolnić klienta z konieczności opłacenia kaucji.
Czym jest lista oczekujących w Booksy?
Lista oczekujących to specjalna lista “rezerwowych” dla osób, które chciały zapisać się na daną usługę w konkretnym terminie, ale zabrakło dla nich miejsc. Po zwolnieniu się miejsca, osoby z listy oczekujących otrzymują powiadomienia i mają szansę zapisać się na wizytę w terminie, który się zwolnił.
Czy Booksy umożliwia ustawianie czasowych promocji, rabatów i obniżek?
Booksy pozwala na tworzenie promocji i obniżek w ramach dostępnych do wyboru szablonów akcji. Happy Hours to dobry sposób na przyciągnięcie klientów w najmniej popularnych godzinach poprzez niższą cenę na usługi. W Waszym punkcie panuje duże obłożenie w godzinach popołudniowych i pustki w godzinach porannych? Zorganizujcie Happy Hours z niższymi cenami i zachęćcie klientów do rezerwacji.
Flash Sale to obniżka widoczna dla użytkowników przez bardzo krótki czas, co dodatkowo mobilizuje ich do rezerwowania wizyty.
Last Minute to dosyć dobrze znana opcja. Gdy w Waszym lokalu w ostatniej chwili zwolni się miejsce, możecie zaoferować niższą cenę w ramach promocji „na ostatnią chwilę”. Z pewnością wiele osób tylko czeka na takie okazje 😉 Właściciele biznesów lokalnych otrzymują więc pełen komplet narzędzi, które pozwolą zachęcać klientów do kolejnych wizyt.
Co to jest Booksy Boost?
Boost to usługa polegająca na promowaniu biznesu, dzięki czemu masz większą szansę pozyskania nowych klientów i zwiększenia przychodów. Po włączeniu Boost, Wasz biznes pojawi się na liście promowanych salonów na platformie Booksy do rezerwacji i w aplikacji Booksy dla klientów. Dzięki temu, użytkownicy poszukujący usług mogą Was znacznie szybciej znaleźć i umówić wizytę! Biznesy korzystające z Boost mają szansę pojawienia się w mediach społecznościowych i na blogu Booksy dla klientów, co zwiększa ich rozpoznawalność. Miesięcznie te kanały odwiedza tysiące użytkowników!
Za korzystanie z Boost nie ma stałej miesięcznej opłaty. Płacicie tylko wtedy, gdy nowy klient zarezerwuje u Was wizytę, podczas gdy Boost będzie włączony. Prowizja wynosi 45% liczonej od wartości usług zrealizowanych podczas pierwszej wizyty klienta Boost (minimum 25 zł netto). Natomiast 100% przychodów z przyszłych wizyt tego klienta należy do Ciebie!
Booksy naliczy prowizję za kampanię z Booksy Boost, jeśli pozyskam klienta samodzielnie?
Nie – jeśli klient zapisze się na wizytę za pomocą własnego linka udostępnionego przez Waszą firmę (znajdziecie go w zakładce Boost – Udostępnij własny link), nie zostanie naliczona prowizja. Więcej na temat opłat związanych z Booksy Boost przeczytacie na dedykowanej stronie usługi.
Czy Booksy wystawia faktury VAT?
Tak, na wszystkie usługi Booksy otrzymacie fakturę VAT, którą będziecie mogli zaksięgować jako koszt prowadzenia działalności.
Czy możliwa jest integracja z mediami społecznościowymi? W jaki sposób ona działa?
W zakładce Centrum Social Media w Booksy znajdziecie gotowe szablony postów, które możecie automatycznie publikować na Facebooku czy Instagramie za pomocą aplikacji mobilnej Booksy! Booksy można w łatwy sposób zintegrować z Facebookiem, Instagramem oraz Waszą wizytówką w Google.
Czy z pomocą Booksy mogę łączyć usługi w pakiety?
Tak i jest to powszechnie wykorzystywane. W pakiety można łączyć dowolne usługi, dzięki czemu zwiększycie sprzedaż, a Wasi klienci będą mogli zapłacić nieco mniejszą cenę w ramach pakietu.
Booksy pozwala na sprzedaż karnetów/abonamentów na usługi?
Wszystkie oferowane usługi można realizować w ramach karnetów długoterminowych. To ciekawe rozwiązanie dla usług i zabiegów, które trzeba regularnie odnawiać. To też dobry sposób na zdobycie lojalnych i stałych klientów.
Dodaj odpowiedź