Rozwiń swój biznes: własny punkt DPD Pickup. Jak otworzyć? Ile to kosztuje? Ile można zarobić?

Zastanawiacie się, jak ożywić swój punkt handlowo-usługowy? Może dopiero zamierzacie go otworzyć i szukacie pomysłów na dodatkowy dochód? Z pomocą przychodzą tutaj zazwyczaj różne opcje franczyzowe. Jedną z nich jest współpraca z DPD i utworzenie punktu DPD Pickup. Firma zapewnia niezbędne do pracy narzędzia i przeszkolenie, a sama obsługa zamówień jest dość prosta. Rozpoczęcie nadawania i przyjmowania paczek nie wymaga dużych inwestycji ani zatrudnienia dodatkowego pracownika. Oprócz samego przychodu z nowej działalności, niesie ona także inne korzyści – kolejne osoby, które trafią do Waszego punktu, mogą być zainteresowane także innymi usługami i produktami, które oferujecie. W dzisiejszym artykule przeanalizowałem dla Was współpracę z DPD, wskazując na najważniejsze kwestie i przytaczając kilka faktów o samej firmie.

Jednocześnie przypominam, iż w ramach współpracy JakDorobic.pl oraz DPD, cały czas możecie korzystać z promocji umożliwiającej wysyłanie paczek z 33-procentowym rabatem! Kod zniżkowy znajdziecie w tym artykule.

DPD Polska – co wiemy o firmie

Warto wiedzieć, z kim (być może) przyjdzie Wam współpracować. DPD to lider polskiego rynku przesyłek kurierskich. Firma tylko w 2020 roku dostarczyła ponad 193 miliony przesyłek kurierskich, notując przy tym 2,8 miliarda zł przychodu. DPD Polska jest częścią DPDgroup – sieci kurierskiej holdingu GeoPost należącego do francuskiej poczty LaPoste. 

DPD utrzymuje w naszym kraju sieć ponad 3200 punktów DPD Pickup, z których większość znajduje się w lokalach usługowych umożliwiających wygodne nadania lub odbiory paczek kurierskich. 2020 rok przyniósł w firmie wiele zmian usprawniających obsługę zamówień i zwiększających bezpieczeństwo klientów, pracowników i współpracowników (mowa między innymi o wprowadzeniu kodów PIN zamiast podpisów i bezkontaktowej dostawie pod drzwi za zgodą odbiorcy).

Firma coraz intensywniej wdraża rozwiązaniami przyjazne środowisku. Decentralizuje sieć połączeń, skraca trasy, stosuje alternatywne metody transportu w postaci samochodów elektrycznych czy rowerów cargo. W ramach ciekawostki warto dodać, że niskoemisyjne pojazdy stanowią 100% floty DPD w centrum Paryża. 🙂

Własny punkt stacjonarny DPD Pickup – jakie warunki trzeba spełnić?

DPD jasno określa warunki współpracy i wymagania dla przyszłego partnera i jego lokalu. No właśnie – lokal – to on jest tutaj najważniejszy. Powinien być przede wszystkim usytuowany na parterze, mieć osobne wejście dla klientów i dużą, czytelną witrynę. Niedaleko punktu powinno znajdować się miejsce parkingowe, choć sam lokal nie musi dysponować własnym parkingiem. Lokalizacja punktu powinna być oczywiście możliwie najbardziej atrakcyjna pod kątem dostępności dla klientów. Sam lokal powinien być czynny co najmniej 40 godzin tygodniowo i zapewniać bezpieczne miejsce do przechowywania paczek. Minimalna powierzchnia magazynu to 2 metry kwadratowe. 

Właściciel lokalu powinien oczywiście prowadzić działalność gospodarczą, a sam punkt być wyposażony w komputer z internetem, drukarkę, wagę i kasetkę lub sejf do przechowywania gotówki. 

Firma dostarcza właścicielowi niezbędne materiały marketingowe – naklejki na szybę, wydruki cenników, stojaki na ulotki, tabliczki i bannery. Partner otrzymuje także oprogramowanie do obsługi klienta wraz z przeszkoleniem z obsługi i sprzedaży produktów. 

DPD Pickup – punkt możesz otworzyć przykładowo w kwiaciarni

Ile potrzeba pieniędzy, by otworzyć własny punkt?

Największe koszty, związane z podjęciem współpracy z DPD, to te ponoszone podczas otwierania lokalu. Czynsz, zaplecze komputerowe, kasetka do bezpiecznego przechowywania gotówki czy drukarka to podstawowe wyposażenie każdego miejsca pracy, które trzeba skompletować, niezależnie od świadczonych usług. 

DPD nie pobiera żadnych opłat licencyjnych. Nie występuje więc ryzyko związane z narastaniem kosztów stałych. Właściciel punktu może liczyć na pomoc kierownika obszaru, opiekującego się danym terenem.  

Ile zarobi właściciel punktu DPD Pickup?

Warunki współpracy, ustalone przez firmę, są przejrzyste. Wynik uzależniony jest oczywiście od rezultatów. Im więcej osób będzie korzystać z usług punktu, tym większe przychody z tytułu tej działalności będziecie notować. Osoby, chcące nadać lub skierować paczkę do najbliższego punktu DPD Pickup będą widziały na mapie Wasz lokal. Być może staną się jego stałymi bywalcami? 

Współpraca DPD odbywa się w systemie prowizyjnym. Otrzymacie minimum 20% prowizji za nadania gotówkowe (paczki opłacane na miejscu). DPD zastrzega, że w pierwszych miesiącach prowizja może być podwyższona nawet do 40% wartości

Każdy odbiór i nadanie wiąże się także ze stałym wynagrodzeniem 1 zł netto za paczkę. DPD oferuje także prowizję w wysokości 20% za nadania w punkcie, które wcześniej zostały opłacone online. 

Chcesz podjąć współpracę? Skontaktuj się z DPD!

Jeśli artykuł zachęcił Was do rozszerzenia wachlarza swoich usług, możecie przejść do działania. Pierwszym krokiem będzie wypełnienie formularza na tej stronie. Zajmuje to nie więcej niż minutę. Po wysłaniu zgłoszenia zaczekajcie na kontakt ze strony firmy. Pamiętajcie, że rozmowa jest niezobowiązująca. Możecie wypełnić formularz także wtedy, gdy sami nie jesteście jeszcze w pełni przekonani. Rozmowa z przedstawicielem firmy rozwieje wszelkie wątpliwości.  

Możecie także skontaktować się z DPD telefonicznie. Wtedy jeszcze szybciej poznacie szczegóły współpracy. Poniżej niezbędne numery telefonów:

  • Region centralny: 519 518 235 
  • Region południowy: 502 777 071 
  • Region północny: 519 518 187 
  • Region zachodni: 519 518 216 
  • Region wschodni: 506 007 478

DPD Pickup – podział terytorialny
DPD – partner bloga.

Marka DPD jest partnerem bloga w zakresie tematyki oszczędzania i zarabiania na współpracy z nowoczesną firmą kurierską.

JAKDOROBIC.PL
W ŚWIETLE SOCIAL MEDIÓW


10

lat
na rynku

25

tysięcy
polubień

7

tysięcy członków
grupy

2.5

tysięcy
artykułów